Days Transcript Monday 4/5/21

Days of Our Lives Transcript Monday 4/5/21

PLEASE CLICK TO DONATE TO OUR SITE!!!!

Episode #13994 ~ Ava urges Nicole to keep her secret. Belle and Shawn reel over Jan's threat. John confides his fears in Marlena. Ciara is unsettled by a moment of connection with Ben.

Provided By Suzanne

[Solemn music]

[Dramatic musical sting]

Ben: Where's the other book?

Ciara: [Blows raspberry]

[Sighs] Where's that damn remote?

[Sighs]

[Mysterious music]

Belle: This is supposed to be over. Jan spears should be in prison right now.

Shawn: You know what? I'm going back in there, and I'm gonna slap the cuffs on that freak.

Belle: No, shawn, you can'T.

Shawn: No, belle, she kidnapped you on our wedding day.

Belle: She just made it very clear that if we do that, she's gonna press charges against my dad for attempted murder.

Marlena: What have you been holding back?

John: I remembered something else about that night.

[Gunshot echoes] A gunshot.

Marlena: You heard a gunshot? Was that when you were... sitting in your car outside charlie's apartment?

John: I don't know, doc. I honestly don't know.

Tripp: Allie, there's something I need to tell you. It's about charlie.

Ava: When I first got to charlie's apartment, I saw someone leaving.

Nicole: Who was it?

Ava: It was tripp.

Nicole: You saw tripp leaving charlie's apartment?

Ava: I saw him in the parking lot outside, and he was hurrying away from the building.

Nicole: Did he see you?

Ava: I called to him, but I guess he didn't hear me.

Nicole: Well, then what?

Ava: Then I went upstairs. And I found charlie with a bullet in his chest.

Male announcer: Like sands through the hourglass, so are the "days of our lives."

[Soft orchestration]

Nicole: Ava, what you're saying is huge. Why are you just telling me now?

Ava: Well, I didn't think it was important.

Nicole: Seeing tripp leave the scene of his brother's murder, you didn't think that was important?

Ava: Not after sami brady confessed.

Nicole: But she lied. She told the police she killed charlie to protect allie. I told you that.

Ava: Yes, I know. And now that I know that sami is innocent...

Nicole: [Sighs] You're afraid one of your sons killed the other.

Tripp: This is... it's really hard to say.

Allie: Tripp, you can trust me. You know that, right? So whatever you need to tell me about charlie, it's okay.

Tripp: I went to my brother's apartment.

Allie: When?

Tripp: The night he was killed.

Marlena: Okay, so-- so you don't remember exactly when you heard the gunshot?

John: I really don'T. Doc, my memory of that whole night, it's hazy at best. I just keep hearing it. It's like some sort of a flashback.

Marlena: Okay, well, what do you see when you hear it?

John: Nothing! Just the sound.

Marlena: Okay. Let's just look at what we do know. The night that charlie was killed, you... you drove over to his apartment and you were in your car. You were very, very angry--

John: And I was just about to get out of my car and I was gonna confront that little punk when all of a sudden, I was just slammed with this searing pain in my head, and that-- that must've been when I blacked out.

Marlena: So that could've been when the gunshot happened. I mean, that makes sense, doesn't it?

John: The sound was loud. It was loud. If I were sitting in my car and charlie was shot up in his apartment, how could I hear that?

Marlena: What are you saying?

John: What if I got out of my car, went up to charlie's apartment, and just... blew that little bastard away?

Belle: Jan cannot do this, right? She doesn't just get to terrorize our entire family and the blackmail us into letting her skate.

Shawn: Okay, so what? What are we gonna do, hmm?

Belle: I don't know!

Shawn: Well, I don't know either.

Belle: [Sighing] Okay. We can't do this, shawn.

Shawn: Do what?

Belle: We can't panic, right? That's exactly what jan wants. She wants us to get worked up and so overwhelmed that we let her just get away with whatever she wants.

Shawn: Okay, you're right. You're right. You're right. We just-- we got to take a deep breath. Take a deep breath. We gotta relax and we gotta think.

Belle: Yeah. Okay. I'm gonna go fill my parents in, and then, we're gonna come up with a plan, right? We're gonna come up with a plan on how to deal with the psycho.

Shawn: Yeah.

Belle: All right.

Shawn: Listen to me. Jan is not gonna beat us. Not, all right? Whatever she's cooking up in that demented head of hers is no match for your legal mind.

Belle: Or your detective skills.

Shawn: Right. We are gonna crush her. And I'm gonna go in there, I'm gonna check on my sister, and then, we'll strategize, okay?

Belle: Okay.

Shawn: All right.

[Soft dramatic music]

Ciara: [Sighs]

Ben: Ciara, I know deep down inside of you, you remember us. You do. You remember our history. You remember our love. Just please, try to remember.

[Delicate piano music]

Ciara...

Ciara: Ben? Oh, my god! Ben! Is that really you?

Ben: It's me.

Ciara: Are you really here?

Ben: It'S...me.

[Gentle music]

Ben: [Sighs] I'm sorry it took me so long to get here, but I'm here now and I'm gonna get you out of here.

Ciara: I thought I'd never see you again. But you found me. You finally found me.

[Gasps] You found me. You finally found me.

[Utensils clatter]

[Sighs]

[Exhales]

Ben: [Panting]

John: We know that sami didn't kill charlie. Or allie, thank god. So what if it was me?

Marlena: John, please. Let's not jump to any conclusions.

John: I was angry. I was there that night at charlie's place, so... what if I put a cap in him when I was blacked out and I just don't remember?

[Door thuds] Hey, izzy.

Belle: Hi. Everything okay in here?

John: Yeah. Yeah, yeah. Your mother just-- was just telling me that jan spears is awake.

Belle: Yeah, she sure is. And she is wasting no time trying to make us all miserable.

Marlena: What do you mean?

Belle: I went to the hospital to have the pleasure of watching shawn arrest her for what she did on our wedding day, and she said that if we did that, she would press charges against dad for trying to kill her.

Allie: You went to charlie's place the night he was killed? Tripp, what did you do?

[Knocking at door]

[Sighs]

Sami: Guess who's off the hook?

[Both chuckle]

Ava: Tripp didn't do this. He couldn't have.

Nicole: Ava, I know this is terribly painful, but we can't ignore the evidence. You saw tripp rushing out of charlie's building, then you went inside and you found charlie bleeding to death from a bullet wound.

Ava: That could be entirely circumstantial.

Nicole: Okay, honey, we both know how furious tripp was with charlie for kidnapping you, for taking the fall for allie's assault. Now, those are some pretty big motives. And we also know that kate's gun was in charlie's apartment. Right? So he had means. And you saw with your own eyes tripp's opportunity to kill his own brother.

Ava: No. No!

Nicole: [Sighs] I know you love him. And we are gonna help tripp. We are gonna find him the best lawyer.

Ava: You know, charlie, he just had this way of making everyone so angry with him, you know? People just wanted to hurt him.

Nicole: Yeah. Yeah. I was one of those people for what he did to allie.

Ava: You and everyone else. God, I mean, I'm his own mother and I threatened to take him out.

Nicole: But ava, you didn'T. And now, sami's confessed, and she could go to prison.

Ava: It's not gonna happen. Come on. She recanted.

Nicole: No, the da is not gonna drop the case. Trask has a signed confession and no other suspects.

Ava: Oh, my god.

Nicole: Ava, come on. We can't let sami go to prison for a crime she didn't commit. I have to tell rafe.

Rafe: Tell me what?

Trelegy for copd.

Allie: Oh! Oh, mom, I'm so relieved.

Sami: Me too.

Allie: When did you find out?

Sami: Oh, just a little while ago. You know, his majesty, the police commissioner, told me, but then I had to kiss the ring before I could get free to come here and tell you.

Rafe: Someone want to fill me in? No? Okay. That's fine. I'm gonna fill you both in, because guess what? The da just dropped the murder charge against sami.

Nicole: What? I thought trask was hellbent on seeing sami go down for this. What happened?

Rafe: Evidence. Yeah, it turns out-- okay, the coroner placed charlie's time of death sometime between midnight and 3:00 A.M. Sami was still on a flight back from europe at the time.

Ava: So there's no chance that the shot that sami fired was the one that killed charlie?

Rafe: Not at all.

Nicole: Then the killer's still out there.

Rafe: Yeah. Yeah.

Ava: So, um, how's the investigation going? Any new suspects?

Sami: Rafe was understandably upset that I had made a false statement, and was obstructing justice... hi. Uh... I'm so sorry. I didn't know that you had company.

Allie: Yeah, I don't think you guys have ever actually met. Mom, this is tripp dalton. And tripp, this is my mom, sami.

Sami: Heard a lot about you.

Tripp: Mostly bad, I assume.

Sami: Yeah. All of it bad. But of course, that was before we found out that you weren't the one who--who attacked allie. I'm so sorry for what you went through. Being unfairly accused is horrible. I hope you don't blame allie.

Tripp: No. No, no, no. Not at all. I mean, she didn't remember what really happened that night. And the dna tests... it's understandable why she thought I was henry's dad.

Sami: Yeah. And so, you two have-- um, are okay?

Allie: Yeah. And tripp knows how sorry I am and he's been really forgiving.

Tripp: Nothing to forgive. Like I said.

Sami: Wow. Um... listen, tripp. I was just about to say I'm sorry about your brother, but...but I'm not.

Tripp: I understand, and I will--I have very complicated feelings about it. Charlie was-- he was dealt a bad hand, and he lived a rough life. And not that that's any excuse for any of the horrible things that he did, but... but he's gone now. And we can all move on. He can't hurt anyone else. Never again.

John: Jan spears is lucky that's she's nowhere near me right now because I would put her right back in that coma.

Marlena: John--

John: No, I've had enough of jan spears and her damn threats. She needs to be stopped.

Belle: Dad, I know how you feel. Trust me. I do. Shawn and I were just freaking out, having to deal with all of this nightmare all over again, but you know what? Then I remembered it can be different this time. Okay, we don't have to take the bait. We don't have to let jan play these stupid mind games with us. We just have to remain calm and remember that jan is not the one in control here. We are.

John: You're right. You're right, izzy.

[Knocking at door loudly] You're right, honey.

[Sighs] Sorry.

Marlena: Oh.

Ben: Hey.

Marlena: Hi. Uh, um... excuse me for one second.

Ben: I am sorry to bother you at home like this, dr. Evans, but I need to know, have you heard from ciara?

Marlena: No, I haven'T.

Ben: Well, I have.

[Doorknob clicks]

Shawn: Ciara? Sis, are you okay? Introducing colliders.

Shawn: What's wrong?

Ciara: Nothing.

Shawn: Are you sure? I mean, you look like you're a little bit upset.

Ciara: Nope. I'm fine. Shawn, have you found mom?

Shawn: No. No, not yet.

Ciara: I don't understand. Where is she?

Shawn: Well, she left salem months ago to look for you.

Ciara: No, I know that, but I'm back! I'm not missing anymore, so can you please just call her and tell her that?

Shawn: Listen, I've done that. I've done that many times. All right? Wherever she's at, she's probably got no service or she's just--

Ciara: She's too sad to talk to anyone.

Shawn: Hey. Mom is okay. I promise you. She's just doing what she needs to do right now.

Ciara: But grandma julie said that you left town to go track her down. Why are you back?

Shawn: Because I had a-- a situation I needed to deal with, so as soon as it's cleared up, I'm gonna be back out there. I'm gonna look for her.

Ciara: I miss her, shawn. I miss her so much.

Shawn: Look at me. I'm gonna bring mom home.

Ciara: So what was this other situation that you had to deal with?

Shawn: Uh, just... nothing exciting. Just boring, so... what is this you're reading here? What happened?

Ciara: Uh, that is not mine. I think ben weston left it here by mistake.

Shawn: He brought you a book?

Ciara: He brought me a whole bunch of stuff in a backpack. Pictures, my engagement ring. It was his lame attempt at jogging my memory and trying to make me remember the life that we supposedly lived together.

Shawn: Well, did it work?

Ciara: No. It absolutely did not. I do not remember being involved with ben weston, and honestly, shawn, I really don't think I want to.

Ben: I was at home just now unpacking everything that i brought with me to the hospital to help ciara remember our life together. And then, when I pulled out this book, I realized I left the other one back there.

Marlena: The other one?

Ben: The sequel. "Through the looking-glass." And then, when I realized that, I opened this one, and I got hit with this flash to this dream I had from when ciara was missing, the one where I found her in the room with the glass wall.

Marlena: That's a dream that you thought you and ciara shared.

Ben: Yes. And I don't know how or why, but I'm telling you, that when I got hit by that flashback, I am positive that ciara did too. At the exact same time. I felt it. I felt... our connection.

Marlena: And you thought she was feeling the same thing.

Ben: I hope so. At least enough that maybe she would've called you and told you that she decided to let you hypnotize her.

Marlena: I'm so sorry. She hasn't called.

Ben: But she will. I know it. I know now that she is going to realize that she wants to remember. And she's not gonna stop until she finds her way back to me.

Belle: Okay, well, that was my contact at the da's office. He confirmed that the charges against sami have been dropped.

John: Ah, that's great news.

Belle: Yeah. Not for trask. For her, it's a pr nightmare. You know, she wants someone arrested and convicted for charlie's murder, like, yesterday.

John: Hmm. So do they... have any other suspects?

Belle: Not yet. But I don't think they're gonna have to look very hard to find someone who wanted that animal dead.

Sami: Well, you've been through quite a roller coaster, haven't you, to find out that you had a long-lost brother? Thank you so much, sweetheart. And then for him to try to ruin your life?

Tripp: Yeah, well, I mean, that doesn't compare to what he did to allie at all. And like I said before, he's gone now, so we can all just move on with our lives.

Allie: Mom, have I told you how great tripp is with henry? And henry, I swear he just needs to hear tripp's voice, and he starts to smile.

Sami: Really? Aw! That is so sweet. I love hearing that, especially because henry's gonna need, you know, men in his life to look up to.

Allie: Oh, so you never told us why rafe dropped the charges against you.

Sami: Oh! Well, it was the autopsy report. So the M.E. Proved that charlie dale died while I was still on the plane coming in from italy, so he was already long gone by the time I sh--shot him. Um...sorry.

Allie: So between the time I left charlie's apartment and you got there--

Sami: Someone else showed up and killed him.

Rafe: No, I don't have any new suspects yet.

Nicole: Any leads?

Rafe: No. No. So I'm going to grab something to eat, and then back at it.

Ava: You know what, rafe, you've been working so hard. Let me just make you something--

Rafe: You know what? No. Actually, because you made that incredible italian feast yesterday, I'm gonna cook. In fact, I'm gonna make my famous tacos. Nicole, can you stay?

Nicole: Oh--

Ava: Nicole, didn't you just say that you had to get back to allie and the kids?

Nicole: Actually, I'm in no rush. I love tacos.

Rafe: Great. Okay. Great. I'll be right back.

Ava: What are you doing?

Nicole: I'm staying.

Ava: So you can tell rafe what I told you? Why, nicole? Sami is in the clear.

Nicole: Ava, if tripp murdered charlie--

Ava: You don't know that. And neither do I. Nicole, please. Tripp is the only child I have left now. I cannot lose him. I can'T. People everywhere living with type 2 diabetes

Nicole: You're asking me to lie to rafe?

Ava: Nicole, you know how long I have waited to have a relationship with tripp, and now, I finally can. Please. Come on. I took your advice. I completely divested from the family business and I'm starting over.

Nicole: Ava--

Ava: Charlie is gone now. Okay? He can never hurt anyone ever again. Unless you tell rafe what I told you. And then, if you do, tripp's life and my life will be completely destroyed.

Sami: So, neither of us killed charlie dale. The question is, who did? Do you two have any ideas?

[Henry crying]

Tripp: I'll go.

Sami: No, um--oh. Will you let me, please? I just wanna hold him.

Allie: Yeah.

Sami: Aw, thank you.

Tripp: I'm really glad your mom's free.

Allie: Yeah, me too. I think before she burst in here with the news about her, you were going to tell me what happened at charlie's? Okay, tripp, the look on your face... you're scaring me. You're making me think... please tell me that you did not kill charlie. Tell me that you didn't do it.

Belle: I know I shouldn't probably say this, but I really wish jan would've just stayed in that coma forever. You know, the idea of her just roaming around free and plotting all these new ways to try and torture us is just--

John: You and shawn can handle her. You always have.

Belle: No, I'm not worried about us. I'm worried about claire. Jan's already tried to bond with her.

John: She's not gonna fall for that again.

Belle: I don't know, dad. She's just-- she's not in a really good place and she's just so vulnerable because of everything that's happening with ciara.

Ben: Do you think maybe I'm just making it up? That the connection that ciara and I have isn't real? Marlena: No, not at all. I told you, john and i share that same connection. And it's held together all these years by the power of love.

Ben: [Sighs] Maybe I should go back to the hospital and just try talking to her again, you know?

Marlena: No. I'm afraid you have to be patient now.

Ben: Yeah, but what if-- what if that connection fades?

Marlena: It won'T. It doesn'T. When the love is real, it never fades.

Ciara: Why would I put any effort into going back to my life with ben weston? And don't you dare tell me it's because he "loves me."

Shawn: Ciara, he does love you, all right? While you were missing, he almost killed himself looking for you.

Ciara: Yeah, well, from everything I've been told, he's the reason why I was in that mess in the first place.

Shawn: Okay, well, that might be true. It might be, but he never gave up on you. Not once. He never even considered it. I was with him. He was always insisting that you were still alive while everybody else, they weren't sure.

Ciara: Okay, so he did one good deed. He also literally killed three women.

Shawn: Look, he's better now.

Ciara: That's what everyone keeps telling me, that he's better now, that ben isn't sick anymore. Well, honestly, I still think he's crazy. I mean, the other day, he was in here rambling on about how he and I have this "psychic connection" where we actually communicate with each other through our dreams? And then he said something about how I reached out to him with a fortune cookie. A fortune cookie. I mean, it got so scary i actually had to ask uncle roman to kick him out.

Shawn: Okay, listen, I can-- I understand. I understand why being alone with ben might be a little bit too much right now. I get that. You know what? You know... you know who might be able to help? Marlena. Why don't you talk to her about this?

Ciara: Well, I actually did. Um, she came to visit me. She wanted to know if I would be open to the idea of using hypnosis to help me get my memories back.

Shawn: So what'd you say? On the outside, I looked fine.

Allie: Okay. Tripp, whatever happened at charlie's, you can tell me.

Sami: Oh, he's so delicious. He has gotten so big. You've gotten so big. You're just such a big boy.

Tripp: Well, I am gonna go. I think henry should have some alone time with mom and grandma.

Sami: Hey, tripp, it was really nice to meet you, and... and thank you for everything you're doing to help allie and the baby.

Tripp: Of course.

Sami: Yes, yes, you do. What a big boy you are.

[Laughing] I see he's smiling at me. He's smiling. Yes, you are. Aww.

[Door closes]

Rafe: Tacos de carnitas are ready. Plenty for everyone.

[Both laugh]

Nicole: Aw.

Rafe: Mm-hmm.

Nicole: Mmm.

Rafe: Yes.

Ava: Oh, looks good.

Rafe: Come on. So, nicole, what's it that you wanted to tell me before?

Nicole: It's duke. Henry had one of his little tantrums last night and he ripped that poor little teddy bear's eye right out.

Rafe: Son of a gun.

Nicole: Yeah, you know, it was probably loose already, otherwise he wouldn't have been able to pull it out, so I figure I'll just, I'll sew it right back in and...

Rafe: Yeah.

Nicole: Be like nothing ever happened.

Rafe: Yeah.

Nicole: Yeah.

Rafe: Ahh. [Chuckles]

Nicole: And you know what, I was just thinking, I really should get back to the kids, so thank you. Thank you so much for the tacos, really.

Rafe: But you didn't--

Nicole: I'll see you later.

Rafe: All right.

Nicole: Okay.

Rafe: Bye.

[Door closes]

[Ava chuckles softly]

Belle: Listen, you don't need to worry about jan. I will find a way to neutralize her.

John: I already have.

Belle: What does that mean?

John: When someone threatens me, I have options. When someone comes after my family, there's only one option, and I'll do whatever it takes to keep them safe.

[Belle sighs] Tell shawn... you tell him to arrest jan spears. You have him lock that lunatic up so she never hurts any of you again.

Ben: Thank you once again, dr. Evans. I honestly don't know how I would make it through this without you.

[Cell phone ringing]

Marlena: Oh, sorry, excuse me. Shawn?

Shawn: Hey, marlena, I'm, uh, I'm here at the hospital with ciara.

Marlena: Is everything okay?

Shawn: Yeah, no, everything's fine. She just--she filled me in on your offer to hypnotize her, and she wanted me to let you know that she's made a decision. If you printed out directions to get here today,

Sami: I'm just so glad you and tripp have been able to move past everything that's happened. I mean... now that charlie dale is dead, you both can just put all that insanity behind you. Finally focus on this adorable little one.

Tripp: Hey, nicole.

Nicole: Sorry?

Tripp: I just said hello.

Nicole: Oh, hi. Um... did you, uh... hear the news about sami? They dropped the charges.

Tripp: Yeah, yeah, I actually just ran into her over at your place.

Nicole: That means charlie's killer is still out there.

Tripp: Yeah. Yeah, I-I guess.

Nicole: It's only a matter of time before they catch this person.

Tripp: Right. Yeah, uh, only a matter of time. Well, see ya, uh...yeah.

Ava: Mmm. Rafe, these are so good.

Rafe: You like 'em?

Ava: Mm-hmm, they're good.

Rafe: Yeah, I'll give you the recipe. You can make them for tripp.

Ava: Mm. Yeah.

Rafe: You okay?

Ava: Mm-hmm.

Rafe: What are you thinking?

Ava: I'm just--I'm just thinking about, um, my other son and how he... mm-mm.

Rafe: Talk to me.

Ava: You know... I made charlie. Right? And I made him who he was. So I'm gonna blame myself about that forever, but I just... now that he's gone, I... I actually feel relief. Now, maybe that makes me a terrible mother, but I just can't help but think that whoever took charlie's life was ju--

Rafe: Justified? Is that what you were gonna say?

Ava: Look, I know that you are a man of the law and... you know, murder is never justified, but... if you were gonna drop this case right now, I would actually be fine with it.

Rafe: Uh-huh. You know what? I understand. I do, I get it. I... I love allie so much and sometimes I just think I wish that this case would just go away. But, um, I can't make that happen. I can'T. I'm a cop. And it's my job to make sure that justice is served. And whoever killed charlie is brought to justice.

Ava: Hm. No exceptions, huh?

Rafe: [Chuckles dryly] No. No exceptions.

Belle: No. No way, I am not gonna let jan manipulate us like this.

John: She needs to be behind bars.

Belle: Well you don'T. You don't deserve to go to prison for this, dad. Your family was under attack and you just...reacted.

[Gunshot echoes]

John: I'll be fine, you'll see. If I committed a crime, I got no problem paying for it.

[Cell phone beeps]

Marlena: Ciara said yes. She'll let me hypnotize her.

Ben: Oh, my god.

Marlena: Oh!

[Laughs]

Ben: Thank you. Thank you. I'm sorry. Thank you.

[Marlena sighs] Yeah.

[Sighs]

[Ciara sighs deeply]

[Delicate piano music]

Back to The TV MegaSite's Days of Our Lives Site

Try today's short recap or detailed update, best lines!

FEEDBACK

We don't read the guestbook very often, so please don't post QUESTIONS, only COMMENTS, if you want an answer. Feel free to email us with your questions by clicking on the Feedback link above! PLEASE SIGN-->

View and Sign My Guestbook Bravenet Guestbooks

HELP SUPPORT THESE GREAT CAUSES!


Stop Global Warming!

Click to help rescue animals!

Click here to help fight hunger!
Fight hunger and malnutrition.
Donate to Action Against Hunger today!

Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

Click to donate to the Red Cross!
Please donate to the Red Cross to help disaster victims!

Support Wikipedia

Support Wikipedia    

Save the Net Now



Help Katrina Victims!

Main Navigation within The TV MegaSite:

Home | Daytime Soaps | Primetime TV | Soap MegaLinks | Trading