Days Transcript Tuesday 5/11/10

Days of Our Lives Transcript Tuesday 5/11/10 - Canada; Wednesday 5/12/10 - U.S.A.

PLEASE CLICK TO DONATE TO OUR SITE!!!!

Provided By Eric
Proofread By Jenni

Philip: Hey, just the one bag, right?

Melanie: Uh, from upstairs, yeah. I'm packing this stuff for her. She's got enough to deal with without having to worry about the food at the hospital.

Philip: Hmm. Yeah, when we met, I never dreamed you were so nice.

Melanie: [Laughs] Right back at you.

Philip: Look, I know you're worried, but Maggie’s gonna be fine, okay?

Melanie: Yeah, I know. She just, you know, she needs her own tea. And--and her teacup. She loves... [Exhales] Her teacups. Um...

Philip: Hey. Hey, look, Maggie, everyone at the hospital loves her. She's gonna be under the best care, okay? Nothing to worry about.

Melanie: You know what I was thinking about? I didn't see any of this coming.

Philip: What?

Melanie: Well, when I first came here, I didn't care about anybody--I mean, like, anybody but myself. And now I have a mother, and I have a father, and I have Maggie, and I have you.

Philip: That's right.

Melanie: I didn't--Phil, I didn't trust anybody. And now I have four people that I can trust no matter what.

Philip: [Exhales]

Daniel: You know what's weird?

Carly: We're in Salem. Everything's weird.

Daniel: You know, when Chloe and I got together, there was this, uh--there was this connection. It was--it was amazing. We fought it. We fought it. But there was nothing--there was nothing we could do about that.

Carly: I know the feeling.

Daniel: Yeah, well, I still got it. I love her. I love her so much. But we just keep missing. I mean, it--it's like I got this--this state-of-the-art sports car and I'm trying to shift, but I just keep grinding the gears.

Carly: Oh, god, you are such a guy.

Daniel: Yeah. She is so feminine. Mm. God, and we--I mean, the things that--that used to just mesh... mmm. I'm screwing it up. I mean, I try to understand her. I put myself in her shoes. But I have done everything so wrong.

Carly: Beginnings are easy. It's the middle part that's hard.

Daniel: Yeah. Well, she, uh, resents that I suggested she see a therapist.

Carly: Well, you know, uh, that's awfully feminine of her because a guy would welcome a suggestion like that.

Daniel: I'm serious, Carly. I really think Chloe’s in trouble here and I can't help her. She doesn't trust me anymore because I was such a jerk through the pregnancy and everything.

Carly: No, you weren't being a jerk. You and Chloe were--were gut-punched by life, okay? You did the best you could.

Daniel: Yeah. Yeah. Well, now the way she's focused on you and this strange conspiracy theory...

Carly: All right, stop. Just stop for a minute. Is it really that crazy? I mean, like I said before, we are in Salem.

Chloe: I'm telling you, I hate Carly and I hate women like her.

Victor: Predators, they just want what they want for themselves.

Chloe: Yeah, she's just, uh, lying, manipulating.

Vivian: And no one sees it. Oh, correction, except for-- men don't see it.

Chloe: Huh. Daniel, I know that he loves his daughter and he just--he wants us to all get along and everything to be wonderful.

Vivian: Daniel doesn't understand that Carly doesn't want to get along, she wants everything for herself.

Chloe: She can't stand for us to be happy together.

Vivian: Well, now, oh, God, Chloe, I'm so glad you understand what's going on. This way, we can stop her.

[Cell phone buzzes]

Brady: Oh, God. Your phone has a real bad sense of timing. I don't like your phone.

Arianna: Oh, I have to get this. It's work.

Brady: Really?

Arianna: Sorry. [Chuckles]

Brady: [Exhales]

Arianna: That skank. That piece of freaking--

Brady: Whoa. Whoa. You sound like a newswoman now. That's good.

Arianna: I'm talking about Nicole.

Dr. Baker: Look, you got to be fair here, all right? I covered for you. Now, we're in this together. I look out for you. You look out for me.

Hope: Honor among muggers, right?

[Phone ringing]

Hope: You'd best get that.

Dr. Baker: Excuse me. Hello.

Nicole: Dick, you don't sound happy to hear from me.

Dr. Baker: I'm not political. But if I ever get my hands on that stupid governor who pardoned you...

Nicole: Okay, shut up. Don't talk. Just listen.

Dr. Baker: I know you think you have the upper hand here.

Nicole: Shut up, all right? I have decided to be very forgiving, for old time's sake. I'm not gonna turn you in.

Dr. Baker: I feel a condition coming on.

Nicole: Your next victim is going to be Arianna Hernandez.

Dr. Baker: Who? No!

Nicole: Yes. She is next on your list. Or you're going down for a very long time.

Brady: So what's Nicole up to now?

Arianna: Oh, you--you want me to tell you, right, so that you can defend her. You can tell me that she's had this bad upbringing.

Brady: Please stop. Stop it. Stop. Stop!

Arianna: Sorry. I'm sorry. I'm sorry.

Brady: Let's not do this anymore, okay?

Arianna: I'm just mad. I'm mad. I should've known. I shouldn't have turned my back on her like this. Gah.

Brady: What'd she do?

Arianna: What'd she do?

Brady: Yeah.

Arianna: She checked out the equipment. Now she's off on her own following a news story.

Brady: So are you really surprised about that? It's not like you two are Woodward and Bernstein, Ari.

Arianna: Brady, this makes me look bad. This could cost me my job.

Brady: It's--where you-- hey, where are you going? Come on.

Arianna: I'm gonna go find her. I'm gonna stop her.

Brady: Ari.

Arianna: Ugh.

Nicole: So why don't you head on down to the riverside and I will show you her pictures.

Dr. Baker: Uh, look, I-I really can't do that.

Nicole: Well, I'm afraid you're gonna have to.

Dr. Baker: Look, I'm not really in charge of, uh, well, anything, actually.

Nicole: Aw. Well, you're gonna have to strike a deal with your new partner because you're really in no position to argue with me.

Dr. Baker: My new partner is, um, not real flexible, actually.

Nicole: Sorry to hear that. You know, I've been to prison, Dick, and I don't think it would be your cup of tea. So get your butt down here. Can't wait to start pushing you around again.

Hope: Sounds like you're caught between a rock and a hard place, doc. But, you know what, not really. Not when you think about it. Because you have a lot--and I mean a lot--more to worry about with me. You make sure no one knows who I am, or you're toast.

Dr. Baker: I'll, um--I'll see what I can do with her.

Hope: I have all the faith in the world in you.

Dr. Baker: I hate it here. I really, really hate it here.

Nicole: Oh, Arianna, I can't wait for you to meet my good friend Dr. Baker. I think you two were made for each other.

Daniel: Um...

Carly: Daniel, please, come on. I want you to be on your own side about this and Chloe’s. You said it yourself. You've been through a very difficult time. Especially Chloe. She was traumatized thinking that she was pregnant and then finding out she wasn’t.

Daniel: You're being awfully nice about this after everything she said about you.

Carly: I can see how much you love Chloe and she loves you. You can get through this, Daniel. Look at me. You will.

Vivian: I want you to know, dear, that whatever happens, you can count on me.

Chloe: For what? I mean, what can you do? What can anyone do? Daniel--he thinks that she's telling the truth and that I'm--

Vivian: What, crazy? Is that what he thinks about you?

Chloe: I don't know. He just looks at me like-- like there's something wrong with me.

Vivian: Oh, you poor dear. But you do know why, don't you?

Chloe: Well, because I-I thought I was pregnant.

Vivian: No, no, no, no, no, no. It has nothing to do with you. Nothing that you did. It's Carly. It's what she said to him. I have to warn you, you need to be very careful. Very strong because, you see...

Chloe: What?

Vivian: Well, I think that your very handsome doctor loves you very much, but you don't know what Carly’s been feeding him. It's sort of like you don't know what Carly told Bo about Hope. She has this ability with men--they're susceptible to her for God knows what reason. And then she poisons them against the very women who really, really love them.

Chloe: Why?

Vivian: Well, I've been thinking about it and I think, deep down, that she's just a desperately unhappy woman, and she can't stand to see anyone else happy. Oh. Can you imagine being like that?

Brady: You do understand what's going on, right?

Arianna: Yeah, going to work.

Brady: No, Nicole is pulling your chain, Ari.

Arianna: Well, you would know all about that.

Brady: Listen, listen, so what? Let her go do the story in the middle of the night if she wants to. Why do you have to chase after her like this?

Arianna: Because she doesn't know anything about the equipment. And that's my responsibility.

Brady: Well, then maybe this is a good thing. She's gonna go try to do it by herself, she's gonna screw it up, and everyone's gonna see how helpless she is without you.

Arianna: Hmm. Is this all concern for my career or is it about me leaving your bed?

Brady: How dare you. Thinking that I'm some kind of Neanderthal that just has a one-track mind. Yeah, it has a little bit to do with that. I was in--really in the mood and it hurt my feeling.

Arianna: [Chuckles] I'll be right back, okay?

Brady: Are you seriously leaving?

Arianna: Yes.

Brady: Be careful, okay?

Arianna: Look, that mugger only goes after guys.

Brady: Honey, I'm not talking about the mugger. I'm talking about Nicole, all right? Don't let her become too much of a priority for you. Don't let her start running your life.

Arianna: Well, it's not gonna happen.

Brady: You sure about that?

Hope: To state the obvious, you had better contain that woman one way or another.

Dr. Baker: Yeah, but how? Nicole totally has the upper hand here. She could go to the police or worse.

Hope: Worse?

Dr. Baker: Let's just say I'd rather not have the DiMera family know of my, um, [Clears throat] resurrection.

Hope: They can make prison seem like a safe harbor. So like I was saying, Doc, you make sure that Nicole says nothing to anybody. She's playing a very dangerous game just like we all are. You make sure she realizes that. Got it?

Dr. Baker: There must be something in the water here. Arianna Hernandez, whoever you are, you picked the wrong woman to tick off.

Hope: I don't trust you, Doc. And I am not about to let you ruin this for me.

Daniel: Now you say that with such confidence like Chloe and I just had a simple disagreement. It is much bigger than that.

Carly: It doesn't have to be.

Daniel: She doesn't trust me. She thinks I cheated on her.

Carly: I'll repeat. She went through a terrible trauma. Not only was she deeply saddened by the fact that she wasn't pregnant, but she was humiliated too, I'm sure. Daniel, you may be over what happened, but, obviously, she isn’t.

Daniel: I--

[Cell phone rings]

Daniel: It's Melanie.

Carly: Take it.

Daniel: Yeah. Melanie.

Melanie: Hi, it's me.

Daniel: Yeah, no, I know that.

Melanie: Right, um, are you in the middle of something? You sound busy.

Daniel: Yeah, but, you know, it's not important.

Melanie: You kind of sound upset.

Daniel: Not important, Melanie.

Melanie: Oh, you can't talk about it.

Daniel: Meaning I want to know if you need something. What is it?

Melanie: Yes. Uh, sor-- that's--that's why I called. Um, I need to ask you a favor.

Daniel: Well, uh, that's pretty good 'cause I'm on a campaign to make sure you think I'm a great guy.

Melanie: [Laughs nervously] Maggie's in the hospital.

Daniel: Really? What, uh, I'm sorry. What happened.

Melanie: Uh, it's not that ser--I don't think it's that ser--Maggie says it's not that serious, but you know how she tends to kind of downplay things. Anyways, I-I know all the doctors in Salem are good. Uh, I was just hoping that maybe you could go check on her.

Daniel: No, absolutely. I'm on my way. What--did she have a relapse?

Melanie: Um, she collapsed. Actually, she fell. She--I don't know, but she's okay. She's not hurt. Um, I haven't seen her yet. I'm packing some of her things. But we're on our way to the hospital right now.

Daniel: Okay.

Melanie: I'm really scared.

Daniel: I know. I know you are. Well, I'll meet you down there. And we'll take good care of her. You know that.

Melanie: Thank you. Uh, it's--it's really cool that I can call you, this big, hotshot doctor, and ask you a favor, and you can't say no 'cause, you know, you're my dad.

Daniel: I wouldn't want to. And I never will.

Melanie: I know. 'Cause you're a great guy.

Daniel: All right, bye. Um, you know, I got to get to the hospital. Uh, Maggie fell.

Carly: Is she okay?

Daniel: Well, obviously nothing serious, but Melanie wants me to just go in and look in on her, okay?

Carly: Do you want me to come?

Daniel: No. No. I--I--I'll see you tomorrow, okay?

Carly: Daniel, please, are you mad at me?

Daniel: No. No, no, no. I just--I'm a little overwhelmed about everything. I just don't understand what is happening to Chloe. Okay?

Vivian: Where are you going?

Chloe: Home, I guess.

Vivian: No, no. We have so much more to discuss.

Chloe: Look, I just--I don't think this is right. I shouldn't be talking to you about this.

Vivian: Oh, but you need somebody who's in your corner. Who understands Carly the way you do.

Chloe: But that's what's wrong. Look, I don't like the woman. And I don't think she's a good person. But this mess isn't her fault. It's mine.

Vivian: But the woman destroyed everything that is important to you. And it's your fault?

Chloe: Yes, because I'm the one who lost faith. It shouldn't have mattered what Carly did or said. I'm the one who didn't trust Daniel and now he doesn't trust me.

Vivian: But we have to change that. You and Daniel are a match made in heaven. We can't let Carly destroy that. We can’t.

Dr. Baker: Well met by moonlight, proud Nicole.

Nicole: Oh, my God, have you been drinking?

Dr. Baker: Ha! I wish I had been, but I think I better keep my wits about me.

Nicole: So have you talked to your partner?

Dr. Baker: Yeah. Only in general terms. What you have to understand is this woman is in complete control. And she's not real open to, uh, suggestions.

[Cell phone buzzes]

Hope: Hello.

Ciara: Mommy, I woke up and you weren't here.

Hope: I'll be right home, sweetheart, I promise. Handle her, Doc. One way or the other.

Nicole: You know, doc, the stress--it's really starting to show.

Dr. Baker: Yeah, I can't sleep. I've been retaining water.

Nicole: But I think I have an answer to everyone's problems, yours, mine, and that elusive partner of yours.

Dr. Baker: Nicole, she's got a thing against men. She's not going to attack this Hernandez dame.

Nicole: I figured as much.

Dr. Baker: Well, there's nothing you can do to change it.

Nicole: I know that. I don't want to.

Dr. Baker: What?

Nicole: I don't want either one of you to attack Arianna.

Dr. Baker: But wait a minute, didn't you say--

Nicole: I know. I know. I know. I wanted her to be your next victim. But this is what I see happening... the police are finally going to find that woman who's been terrorizing the men of Salem and that woman is going to be Arianna Hernandez-- incontrovertible evidence of her guilt.

Melanie: I'm really sorry.

Daniel: Hmm? About what?

Melanie: You can tell Chloe I'm sorry too. I know you guys don't get to spend a lot of time alone and I drag you back to the hospital.

Daniel: No, you didn’t. I wasn't with Chloe when you called.

Melanie: Did you guys fight again? Uh, I didn't say anything.

Daniel: You mum--what was that?

Melanie: I, uh, I don't, uh... I'm... Philip’s worried about Chloe. And, um, he told me everything.

Daniel: Meaning...

Melanie: Meaning, I know that she thought she was going to have a baby.

Daniel: He told you that.

Melanie: Was that bad of him?

Daniel: No. I'm just surprised, that's all. I'm just surprised.

Melanie: [Whispers] I won't tell anybody.

Daniel: Shh. It's okay. It's okay. I guess I didn't realize that, uh, he and Chloe were that close.

[Beep]

Chloe: Carly's won. Daniel believes her and not me.

Philip: [Exhales] Damn it, Chloe.

Vivian: I think you have to sit here and think of how to handle the situation.

Chloe: I know what I'm gonna do. I'm gonna go to Daniel and apologize.

Vivian: No, no, no, no, no. You can't do that. You'll put yourself right in Carly’s hands.

Chloe: I'm sorry, but that's how I feel.

Vivian: You can't apologize. Carly will just push harder. She'll probably dump Bo and end up in your happy little home.

Chloe: You know what, I can't talk about this right now. I just can’t.

Vivian: Oh! I'm not giving up on you, Chloe. You are my ticket to make Carly pay for what she did.

Hope: I'm so sorry that I wasn't here when you woke up, sweetheart. I miss you so much when we're not together. But Mommy had to work. You understand that, right?

Ciara: I'm thirsty.

Hope: I'll get you something to drink. All right, you get under the covers, all snuggle-buggle with Tommy bear and... if you'd like, why don't you take a look at your book? And I'll be right back.

Ciara: You promise?

Hope: Of course, I promise.

Dr. Baker: So you want to pin all this on the Hernandez woman?

Nicole: She has it coming.

Dr. Baker: Why? What has she done to you?

Nicole: Enough with the questions. All you have to do is plant evidence and then let the genius Salem police department put her away.

Dr. Baker: [Exhales]

Nicole: What? What's with the look?

Dr. Baker: I just wonder what your motivation is. Why do you hate this woman so much?

Nicole: Well, since you're so damn nosy, she has something I want. And you know how I get when that happens.

Dr. Baker: Hmm.

Brady: Do you really believe that Philip and the other folks at the TV station don't know how Nicole operates?

Arianna: She's the heart and soul of television. So I need to prove that I can match her--that I can handle her.

Brady: Is that really what you want?

Arianna: Yeah. You know what, it kind of is. Maybe I'm tired of letting her walk all over me and then comfort myself with what a good person I am. Maybe I do want to duke it out with her.

Brady: Over--over a stupid news story?

Arianna: No, Brady, for everything. You know what, if Nicole wants to fight, fine, bring it on.

Hope: Oh, it's going to be more like a war than a fight. Nicole doesn't give up until she gets what she wants. We all know that. Actually, I think we could all learn something from her.

Dr. Baker: What is it this woman has that you could possibly want? I mean, it couldn't conceivably be a man, now could it?

Nicole: You're not funny.

Dr. Baker: I hope you're not going after DiMera again. Because, really, I got to tell you, if you are...

Nicole: No, no, no, no! That was the biggest mistake of my life. Do you really think I'd do that again?

Dr. Baker: Nicole, one of the things I think we have in common, neither one of us catches on real quick.

Nicole: Yeah, I hate to say it, but you're right. I was so busy going after EJ that I didn't even see the most wonderful man standing right there in front of me. And he would do anything to help me.

Dr. Baker: Who? One with the short hair and the short temper?

Nicole: Brady. Yes. We were meant for each other.

Dr. Baker: You're so meant for each other, you want to put his girlfriend in the big house so you have a chance to work things out?

Nicole: She took advantage of his emotional state.

Dr. Baker: Maybe he just fell in love with her.

Nicole: No, he doesn't love her, he loves me.

Dr. Baker: Whether he knows it or not.

Brady: Hope, I didn't hear you come down.

Hope: [Gasps] I'm so sorry. I hope I'm not intruding. Am I?

Arianna: Oh, no. Actually, um, I'm just on my way out.

Hope: To take on Nicole? Good for you. Good luck.

Brady: "Good luck." Sounds like you're sending her off into battle.

Hope: Well, dealing with Nicole is always like a battle, isn't it?

Arianna: So you feel the same way I do about Nicole.

Hope: I have seen Nicole hurt so many people over the years. I wouldn't want to see either one of you added to her list.

Arianna: That's not gonna happen.

Hope: Not if you can help it. But what about you, Brady, hmm?

Carly: Vivian, I was just thinking about you.

Philip: Chloe.

Chloe: Hey.

Philip: Hey. I got your message. What's--what's going on?

Chloe: I-I saw Daniel with Carly in the park. He thinks I made everything up.

Philip: What'd he say?

Chloe: Who cares what he said? He thinks I'm a big liar and that's all you need to know.

Philip: Hey, hey, hey. Calm down, okay?

Chloe: Calm down? What we did, I betrayed him. It doesn't make a difference that I thought that he and Carly--

Philip: Okay. Okay. Okay. Okay. Look, I-I get that you're upset about this, okay? I get that you feel guilty.

Chloe: I can't believe it. I'm consumed with guilt, stupidity, selfish and impulsive behavior — I hate myself for it. You know what? I have to confess. I have to tell Daniel.

Philip: Think about what that would do to Daniel.

Chloe: And what it would do to you.

Vivian: You were thinking about me.

Carly: Well, actually, I was thinking about opportunistic infections. Of course, your name came to mind.

Vivian: How droll. Bo must really miss your wit.

Carly: You know, I had this professor in med school. And he kept hammering at the same point. Infections don't die. You have to kill them. He was a wise man.

Vivian: [Chuckles]

Daniel: You know, I don't know if Philip should've told you all this stuff.

Melanie: He wasn't gossiping. He's just worried about Chloe.

Daniel: No, I know. I know. So am I. But, Melanie, I don't-- I don't think Chloe should know that you know. She's just feeling a little hemmed in right now.

Melanie: I get that. This happened to you too though. Timing wasn't great, was it? You finding out you have a kid when she finds out she probably never can.

Daniel: No. No, it wasn't great.

Melanie: I'm sorry.

Daniel: No. No, no, no. No, no. I didn't mean it like that. No, finding out about you was one of the best things that's ever happened to me. Yes. Okay? But Chloe, she just needs a little time to adjust to everything.

Melanie: I get that too. So how about this, you look after Chloe and I will look after you.

Daniel: [Laughs]

Melanie: [Laughs]

Daniel: Sounds like a plan.

Melanie: [Laughs]

Daniel: Okay.

Melanie: Okay.

Philip: I guess I had that coming.

Chloe: No, I'm sorry, that wasn't fair. I know that you don't want to lose Melanie. And I don't want to lose Daniel. I'm--I'm sorry I made it all about myself. It's not. We're in this together.

Philip: Yes. Yes, we are. And look, you know, I know-- I know you really want to be a good person, but I think if we keep quiet about this, we are taking care of the people we love.

Brady: What's that supposed to mean?

Hope: Well, there's just so much the poor girl can do if you're still carrying a torch for Nicole.

Brady: I'm marrying Arianna, okay? I don't hold a torch for Nicole and I think you're way out of line saying that, Hope.

Hope: You're right. I'm sorry. The truth is, is that I have been... a little cynical about affairs of the heart these days.

Brady: It would seem so.

Arianna: Let's let it go.

Hope: No, Arianna, he's right. I am so sorry, and I hope you accept my apology. I was out of line. I guess I'm just so overtired.

Brady: It's all right. Um, I know you have been working hard lately. It's okay.

Hope: I have. And I haven't gotten very far. And your sister giving Nicole an alibi kind of sent me back to square one.

Brady: [Exhales] All right, I'm just gonna-- I'm gonna say this. I know you're probably gonna jump down my throat for it. But we all know Nicole has the potential to conk someone over the head. All right, I'll give you that. But the stamping thing-- whatever was done to me-- it's not her. She wouldn't do anything like that.

Hope: Mm. That part scares me too. Just that I'm getting the feeling that...

Brady: That what?

Hope: Whoever's doing this is just getting started.

Dr. Baker: You know what, Nicole, I think this is an even better plan than switching babies. I mean, what could possibly go wrong?

Nicole: Stop it.

Dr. Baker: And Brady, he won't suspect anything, you having such a history with being open and aboveboard.

Nicole: I said stop it. I am giving you a chance to stay a free man so just keep your mouth shut and do what I say.

Dr. Baker: Nicole, you want to know something?

Nicole: No.

Dr. Baker: There's a part of me that actually likes you. I think there's a good chance this plan isn't gonna work. I think there's a really good chance it could blow up--boom-- in your face.

Nicole: You better hope that it doesn’t. Either Brady and I head off into the sunset together or you end up keeping house with Bubba in cellblock C.

Melanie: Maggie fell asleep.

Daniel: Well, good. Good. It's the best thing for her.

Melanie: She's amazing. She was trying to calm me down.

Daniel: [Chuckles]

Melanie: [Chuckles]

Daniel: Well, I better head home and talk to Chloe. I don't see Philip. You need a ride?

Melanie: No, we both drove.

Daniel: Does he do it a lot? Just sort of take off?

Melanie: Mm, it's the TV station. Never really know what's gonna happen. I'll see you here tomorrow?

Daniel: You will. Bright and early, okay?

Melanie: Hey, I hope everything works out with Chloe.

Daniel: You and me both, kid.

Philip: Chloe, you got to find a way to calm down, okay?

Chloe: Would you please stop saying that?

Philip: You are way too hard on yourself. Calm down.

Chloe: I don't think that's the problem.

Philip: [Exhales] Look, this is gonna take some time, but everything's gonna be better, okay? It's gonna get better. All right.

Chloe: Yeah, it's gonna get better when I tell Daniel the truth.

Brady: So, Hope, you're no closer to finding out who did this, are you?

Hope: I wish I had better news. I better take this to Ciara. Sorry. Good night, Arianna.

Brady: Good night.

Hope: Good night, Brady.

Brady: Good night.

Arianna: So I, um, just got off the phone with work.

Brady: Yeah?

Arianna: I'm not going in.

Brady: No?

Arianna: No. I decided that I should do something that I seldom do and take your advice.

Brady: [Chuckles] Really?

Arianna: I would like to spend the night with you, not do battle with Nicole.

Brady: A very wise and mature decision.

Arianna: Well, thank you. So...now what?

Brady: Now what? Uh, I don't know. Maybe we could kind of pick up where we, uh, left off.

Arianna: [Chuckles]

Dr. Baker: Okay, I lied. I don't like you.

Nicole: I don't care. Just do what I tell you to do.

Dr. Baker: What if it doesn't work? Now how are the cops gonna believe that this Hernandez dame is the mugger? Hmm?

Nicole: 'Cause she has a record. She was an addict. She was a drug dealer. She served time.

Dr. Baker: Oh, I can see why Brady picked her instead of you. What was her motivation?

Nicole: Jealousy. She can't stand the fact that Brady’s still hung up on me. So, Baker, are you gonna help me or are you gonna be the star of my next expose?

Carly: Infections can be dormant, did you know that? No obvious symptoms. No fever. But they're still there. And they keep working and gathering strength just waiting to do more damage. A good doctor keeps watch, keeps vigilant. I'm a good doctor, Vivian. I'm never gonna stop watching you. Oh.

Vivian: Tedious. Look the word up in the dictionary, you'll see a picture of her.

Gus: What was that all about?

Vivian: Posturing. [Exhales] The woman just loves the sound of her own voice.

Gus: And how did it go with Chloe?

Vivian: Oh, she's very sensitive, volatile, fragile. She could be a really great danger to the good doctor. Hmm.

**********

Hope: Oh, I'm so sorry it took so long, sweetheart. I was talking to Arianna and Brady.

Ciara: I like him. He's Arianna’s boyfriend.

Hope: Mm. Oh, speaking of which, how's it going with that little boy in your class, huh? What's his name? Kellen? You two still getting along?

Ciara: No, he was mean to me. And now he's friends with Sadie.

Hope: Really? Hmm. I'm so sorry about that, honey. You see, the problem with people is that they can always let you down.

Arianna: Oh, wait. Wait one sec. Wait one second.

Brady: What? What are you do-- you're turning your phone off.

Arianna: I am. I'm gonna make sure that we have no more distractions. None at all.

Brady: That's more like it.

Dr. Baker: Okay, what about my partner? What if she doesn't go along with this?

Nicole: Uh, well, if she doesn't, you're in big trouble.

Dr. Baker: [Exhales] And how are you gonna make the charges against Miss Hernandez stick?

Nicole: Don't you worry about it. I'll take care of everything.

Philip: Hey. Sorry about that. Something came up.

Melanie: It's okay. I'm getting used to it.

Philip: Did you see Maggie?

Melanie: Yeah, I did. I stayed with her until she fell asleep.

Philip: So you ready to go?

Melanie: I am ready to go. What was that for?

Philip: I just want you to know how much I love you. Let's go. Get your purse.

[Door unlocking]

Chloe: Hey.

Daniel: Hey. Chloe, I think we, uh, we need to talk.

Chloe: Yeah, we do.

Daniel: Yeah. 'Cause I feel like...

Chloe: Hey, you know what, let me go first. I...I've been doing a lot of thinking and there's something that I need to tell you. I...I did a terrible, terrible thing.

Calliope: Do you think Sami’s still in danger?

EJ: I think it's because he's still in love with you.

Chloe: I didn't mean for it to happen.

Back to The TV MegaSite's Days Of Our Lives Site

Try today's short recap or detailed update, best lines!

FEEDBACK

We don't read the guestbook very often, so please don't post QUESTIONS, only COMMENTS, if you want an answer. Feel free to email us with your questions by clicking on the Feedback link above! PLEASE SIGN-->

View and Sign My Guestbook Bravenet Guestbooks

HELP SUPPORT THESE GREAT CAUSES!


Stop Global Warming!

Click to help rescue animals!

Click here to help fight hunger!
Fight hunger and malnutrition.
Donate to Action Against Hunger today!

Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

Click to donate to the Red Cross!
Please donate to the Red Cross to help disaster victims!

Support Wikipedia

Support Wikipedia    

Save the Net Now



Help Katrina Victims!

Main Navigation within The TV MegaSite:

Home | Daytime Soaps | Primetime TV | Soap MegaLinks | Trading