[an error occurred while processing this directive] Days Transcript Friday 6/6/08 [an error occurred while processing this directive]
[an error occurred while processing this directive]

Days of Our Lives Transcript Friday 6/6/08 - Canada; Monday 6/9/08 - U.S.A.

[an error occurred while processing this directive]

Provided By Suzanne
Proofread By Niki

E.J.: I can't do this.

Nicole: E.J., I know you're head over heels for Sami. But don't tell me you haven't wondered what this would be like again. I know I sure have.

E.J.: I'm sorry.

Nicole: You know, the kiss would be a lot better if you actually helped.

E.J.: Nicole, I'm helping you by not kissing you. And please stop thinking that you can manipulate me into doing something by what you think you know about my marriage or lack thereof.

Nicole: I know plenty. I told you.

E.J.: Fine, but you're deluded if you think you can blackmail me into doing something.

Nicole: This isn't blackmail.

E.J.: Really? What is this?

Nicole: It's just a little friendly persuasion.

E.J.: "Friendly persuasion"? Right.

Nicole: You know, E.J., I was just hoping that maybe I'd get you to realize there are other fish in the sea. You don't need that piranha who will eat you alive by the time she's finished with you.

E.J.: From where I'm standing, you are the piranha. Do you understand that? And you're being foolish. What happens if Victor walks through that door? I'll tell you -- bam! -- Your divorce settlement is out the window.

Nicole: You really think all I care about is money?

E.J.: No, I don't. [Doorbell rings] Do you know who that is?

Nicole: How should I know?

Henderson: You have a guest, Ms. Walker.

Nicole: I have a guest? Who would visit me? The only friend I have -- I should say had -- is standing right here.

Ava: What about me?

Nicole: Ava. Oh, my gosh. What are you doing here?

Ava: Oh, you know, I was in the neighborhood. I thought I'd pop in, see what you were up to. But it appears you're busy with our attorney.

E.J.: Ava.

Nicole: No, no, I'm not busy at all as it turns out. So, what did you have planned?

Ava: I don't know. I thought maybe we could go out, have a girls' night -- hit a few hot spots, have a little fun.

Nicole: Ooh, that sounds fantastic.

E.J.: No, it doesn't. Sorry, ladies. That sounds like a terrible idea.

Nick: I'm telling you guys, you are gonna be so glad that you came. It's gonna be so cool.

Max: To a book signing. I got to be honest with you, if Steph hadn't have talked me into this, I pro--

Stephanie: I think you might find it interesting.

Nick: Do you even know what the book is about?

Max: No.

Nick: Well, it's a pretty big deal. It's about how cold fusion and nuclear power can be used in a responsible way.

Max: Wow, that sounds like a page-turner.

Nick: Trust me -- you are gonna love this. I'm gonna go grab some drinks.

Max: So, I guess I'm stuck.

Stephanie: You can drop the act now, okay? We both know you're into this stuff, so you don't have to pretend with me.

Nicole: Don't listen to him, Ava. I am so happy you're here, and a girls' night out with you is exactly what the doctor ordered.

Ava: Yeah, well, it doesn't look like our attorney likes the idea.

E.J.: I'm not very keen on the idea. Look, Ava, I mean this with all due respect, but you're charged with causing a plane crash that resulted in the deaths of three people. Nicole, it does not do for you to be seen with her.

Nicole: Excuse me?

E.J.: Nicole, your husband's lawyers are looking for any opportunity to trash you to the jury. Why would you give them this kind of ammunition?

Ava: He's right. Nobody should be seen with me right now. I'm gonna go.

Nicole: Ava, Ava, wait a second. Ava is my friend. And I could really use one right now. So I'm gonna go out, and I'm gonna have a good time, and I don't give a damn what you say. You're not gonna stop me.

E.J.: So go. It's your funeral. But before you do, we have a little bit of business to discuss.

Nicole: You know what, E.J.? You had your chance. Come on, Ava, let's go raise some hell. I just want to change first. [Chuckles]

E.J.: I must be out of my mind. Out of my mind.

Chelsea: E.J.? What are you doing here?

E.J.: Chelsea. That's a good question.

Chelsea: Okay, well, I'm here looking for my grandpa. Have you seen him?

E.J.: No. Thank God.

Chelsea: What?

Daniel: Chelsea.

Chelsea: Daniel.

Nicole: You know what I think would perk these up a little and maybe even us?

Ava: No. What?

Nicole: Ta-da! Ooh. Ta-da!

Ava: Well, Nicole, I've got to say -- I like your style.

Nicole: Well, it's not unusual. You know, in Italy, when you add a shot of hooch, it's called corrected coffee.

Ava: Yeah.

Nicole: Which I find appropriate.

Ava: It is.

Nicole: Shall I correct your coffee?

Ava: I don't think so.

Nicole: What? I thought you wanted to party.

Ava: Yeah, I did. I do. It's just...here? Java Café? Not exactly what I had in mind.

Nicole: I know. We've exhausted all our options for Salem on a Monday night. Everything's either dead, closed, or filled with losers.

Ava: Yeah. There's got to be something that we can do, though. 'Cause I cannot take another night at the Salem Inn staring at those four walls.

Nicole: I hear ya, sister. You know what? Don't worry. We will figure something out. Because I'm not going home, either. Not until we find us some fun, damn it.

Ava: Ooh, hear, hear.

Victor: Chelsea! Chelsea, are you okay?

Nicole: Ugh, where to go, what to do. You know, this is pathetic. You know, here we are, two hot babes out on the town. You wouldn't think it'd be so difficult to find some action.

Ava: Yeah. Oh, no.

Nicole: What?

Ava: That's just what I needed.

Nicole: What's going on?

Ava: Look, every time I run into Steve's daughter, she rips into me, not -- not that I blame her. If I were her, I would hate me, too.

Nicole: Oh, come on. Don't talk like that.

Ava: You know, I was just so ready to get out and finally do something halfway normal, you know?

Nicole: I know. I'm sorry it hasn't quite worked out. You know what? Let's blow this joint, get this show on the road.

Ava: Yeah, and go where? There is nothing to do.

Nicole: Sure there is. We are two smart, resourceful women. If we can't find a place to party, we'll make one of our own.

Ava: What are you talking about?

Nicole: I'll tell you on the way. Come on. Hurry up.

Ava: Hurry? Hurry where?

Nicole: To get everything that we're gonna need. Want your coffee?

Ava: No, it's not good.

Nicole: Well, I'll take it anyway. Come on. We're gonna have fun. Whoo-whoo. Whoo-whoo.

Max: [Sighs] So, what time is this thing supposed to start anyway?

Nick: Like any minute now. Um, seriously, thank you guys so much for coming to this with me. I need to know everything that's going on in the world of green.

Stephanie: We all do, so it's our pleasure. Right, Max?

Max: Yeah, I'm just so happy for you -- all your success. You deserve it.

Nick: Okay, um...I'm kind of sensing, like, a little vibe here. What's -- what's going on?

Stephanie: Ask Max.

Nick: Well, I would, but I told Max that I wouldn't push and that when he's ready to open up and talk about whatever is bothering him, he will because he knows that I'm his friend and that he can tell me anything. You know that, right, Max?

Max: Yeah, I do. And there's something I want to tell you right now.

Nick: Honestly, Max, whatever it is, just go ahead and say it.

Max: It's not that big a deal. I mean, what I want to say is, is, um...I'm amazed by you, Nick, really. I mean, not only do you have a brain, but you're focused and driven and you have the determination to take something that's given to you and make it worthwhile, something incredible. My hat's off to you.

Nick: Wait, and that's it? That's all you wanted to tell me?

Stephanie: Are you sure there isn't something else?

Max: What the hell? What's he doing here?

Chelsea: Grandpa, you're home. I was just gonna come look for you.

Victor: Really? You seemed like you were a million miles away.

Chelsea: Oh, I was just thinking about, um...how I was gonna ask you for a favor.

Victor: Well, I'm not one for beating around the bush. Whatever it is, speak up. You know I'd be more than happy to do anything for you that I can.

Chelsea: Okay. Um, well, it's summer, and school's out, so I was kind of hoping I could get a job.

Victor: And you'd like to work at Titan.

Chelsea: No. Um...not that Titan's not great. It's just I was hoping you could use your connections at the hospital to maybe find me something there. That way, I'd be doing some, you know, real good.

Victor: Well, I'll try not to take offense at that, since I'm sure you didn't mean it the way it came out.

Chelsea: Oh, no. Titan's great. I didn't mean that -- I just meant -- I don't know what I meant. This is coming out all wrong.

Victor: Listen, that's wonderful. I think it's wonderful that you really want to work at the hospital and do some good.

Chelsea: Could we start over?

Victor: No need.

Chelsea: It's just that last summer, after the whole airline stewardess gig, I just -- I can't even believe I got myself involved in that.

Victor: Well, we all make mistakes. Even I do it in my ripe old age.

Chelsea: I find that very hard to believe.

Victor: No, you'd be surprised.

Chelsea: Anyway, look, it doesn't have to be anything big. Just whatever you can find would be fantastic.

Victor: I think I know just the person to call.

Chelsea: Great. Who?

Victor: Who else but our friend Daniel? I'll call him right now. [Telephone beeping]

Daniel: You're good to go, Mr. Weisman. Keep that foot elevated and you give me a call if you got any problems at all.

Mr. Weisman: Will do, doc. Thanks a lot.

Kate: Daniel.

Daniel: What is it? You all right?

Kate: Maybe you can help me. I've been in a great deal of pain, and I think that there's something very wrong.

Dr. Rolf: Um, pardon me, sir. We have visitors.

John: I thought I said I didn't want to be disturbed, Rolf.

Dr. Rolf: Well, um, it seems they have a search warrant.

John: Oh, you got to be kidding me.

Bo: Does this look like we're kidding?

Hope: It's procedure, John.

John: And what exactly do you think you're gonna find? Kilos of cocaine stashed in my house? I told you I was framed. I'm innocent.

Bo: Okay, then you won't mind if we take a look around.

Max: You didn't tell me he was the one writing the book.

Stephanie: What is the big deal? Why are you so upset?

Nick: Do you have some...kind of problem with Dean Robbins?

[Dance music plays]

Ava: Okay, when you said let's bring the party here, you weren't kidding, were you?

Nicole: [Chuckling] No. And, uh, picking up those few items was a lot easier than I thought once you decided to share that there was a men's fitness convention going on at your hotel.

Ava: Yeah, well, I forgot.

Nicole: That's okay. I mean, all we had to do was show up and flash our cute, little smiles.

Bartender: Ladies, how are those drinks coming?

Nicole: They're almost ready. [Clears throat] Now that, my friend, is U.S.D.A. prime. Ooh.

Ava: Yeah, they're hot. And they definitely help, but, you know, we don't even know them.

Nicole: You have been out of the game for a while, haven't you?

Ava: Uh, yeah.

Nicole: All right, well, the getting-to-know-them part is half the fun, so just follow my lead, okay? Ooh.

Ava: Okay, there you go. Here we go.

Nicole: Here you are, gentlemen.

Ava: Here you are.

Nicole: Bottom's up.

Both: Cheers.

Ava: Cheers. That's a damn fine martini.

Nicole: Well, I've had a little practice.

Bartender: So, what do you gals do?

Nicole: Well, uh, I'm into long-term investment strategies. Ava?

Ava: Oh, I'm, uh, in between gigs at the moment.

Nicole: So, how long's the fitness convention in town?

Bartender: Tonight's the last night unfortunately. But maybe later, if you're interested, you can check out our equipment.

Nicole: I can't think of anything I'd like better.

Bartender: But for now, how about a dance?

Nicole: Ah, I thought you'd never ask. Excuse me.

Ava: I like to dance, too.

Bartender: Well, let's get this party started.

Ava: Okay.

Tell me baby, won't you come with me tell me tell me, tell me [Singing indistinctly] Yeah I thought I saw a look in your eyes tell me now, can you be all mine I really, really, want to get to know you I really want to get to know you so can you please help me, girl? Baby girl Tell me, tell me

Ava: Looks like we've got another thing in common.

John: And what's that?

Ava: Well, the cops just love us.

John: You don't know the half of it.

Ava: Hey, I'm Martino Vitali's daughter. I think I got a pretty good idea.

John: Have dinner with me.

Ava: I don't think so.

John: Why not?

Ava: Well, you're married to Dr. Marlena Evans, right?

John: More or less.

Ava: It's a yes or no question.

John: Yes.

Ava: All right, well, as much as I would enjoy having dinner with you, I can't. I don't date married men. But, uh, take care of yourself, John Black. Maybe I'll see you around.

Maybe you'll be the one baby, won't you come with me tell me, can you be the one?

John: Knock yourself out, kids.

Bo: I'm gonna check around upstairs.

John: Rolf, show the detective around.

Bo: Will you be all right here alone?

John: You mean alone with me? Why wouldn't she be?

Hope: I'll be fine. Let me know if you find anything.

Bo: I won't be long.

Dr. Rolf: We can start with the master suite.

John: Alone at last.

Hope: What do we have here?

John: I believe that's an old photo album belonging to my half brother.

Hope: You look at this, you'd think the DiMeras were just your average happy family. Nothing but smiling faces.

John: Still...I'll bet it brings back some memories for you, also.

Hope: There's nothing I care to remember about Stefano DiMera.

John: And I can't remember... which is kind of a nice thing about having amnesia, only... along with all the bad stuff, I've lost all the good stuff, too.

Hope: I know. Your life with Marlena, the kids, your career.

John: No, I was thinking about something else.

Hope: Such as?

John: The time you and I had spine-shattering sex on a submarine.

Daniel: When did you start having these stomach pains?

Kate: Um...a few days ago. I thought that, you know, it was something that I ate or that I caught a bug or something.

Daniel: But you say it keeps getting worse.

Kate: Yeah. Yeah, it's pretty unbearable, and nothing I take seems to help it.

Daniel: All right, I want to run some tests, see what's going on.

Kate: That bad, huh?

Daniel: No, I didn't say that. We just don't know anything yet.

Kate: I can tell by your face you think it's serious.

[Footsteps approaching]

Victor: Daniel, thank you for making -- oh, I'm sorry. The nurse said you were in here. I assumed you were alone.

Chelsea: What are you doing here? Are you okay?

Kate: I'm fine. Really, I just came to see Daniel about some stomach pains that I've been having, but it's -- it's nothing.

Chelsea: Are you sure? 'Cause you look really pale.

Victor: Daniel, is she all right?

Daniel: Oh, she should be fine. And based on what you told me, Kate, in my preliminary exam, I'd like to keep you overnight to run those tests.

Kate: Do you think that's really necessary?

Daniel: I think it's what's best.

Kate: Couldn't you just give me something for the pain?

Daniel: Not until we figure out what's causing it.

Chelsea: I don't like this. I'm really worried about you.

Kate: Sweetie, really, I mean, it's absolutely nothing. Chances are that it's just a little minor something.

Victor: Well, whatever it is, Daniel will take very good care of you.

Chelsea: I can vouch for that.

Kate: [Sighs] Yes, I'm sure he will. I'm sure he will. But, look, what are the two of you doing here? I mean, don't tell me that you're feeling sick again.

Chelsea: No, it's nothing like that. Um, I was actually dragged here against my will.

Kate: What?

Victor: Chelsea asked me to help her get a summer job here at the hospital, so, naturally, the first person I thought of was Daniel.

Chelsea: Look, I didn't mean for you to get involved at all.

Daniel: No, no, no. No worries. No, I can help out. In fact, I think I have something in mind.

Victor: Excellent.

Daniel: It could be a pretty cool gig. All I got to do is make a phone call.

Chelsea: Thanks, but, um, in all honesty, I can't really think about that right now. I'm worried about you. Is she gonna be okay?

Daniel: Well, yeah. The sooner we run those tests, the sooner we'll get some -- some real answers.

Kate: Okay, look, um, Daniel, Victor, could I have a moment alone with Chelsea, please?

Victor: We'll be right outside.

Kate: Thanks.

Victor: All right, Daniel, what's going on with Kate? I want the truth.

Hope: If you can't remember your life, how on earth do you remember that?

John: Well, let's just say... a little birdie told me.

Hope: It was a long time ago. And I don't care to discuss it.

John: No doubt a little embarrassing for you now. The point is, I've learned lots of interesting things lately.

Hope: That's nice, John.

John: Despite being happily married and a devoted family man, it seems that I've got quite a few notches on my bedpost, including that one for you.

Hope: You know what? This conversation's completely inappropriate and pointless. I love my husband. And you...love Marlena.

John: She's my wife. I got that. But obviously it wasn't always true for either of us.

Hope: It was always true. Always. Even when -- even when you and I were together, it was true.

John: You don't say. So we just...cheated for the fun of it?

Hope: It's a long story, John. A long time ago.

John: I got all night. No plans, nowhere to go. But then there is your husband to consider, so why don't you just give me the short version? I can't imagine he would enjoy hearing us relive it.

Hope: I have no intention of reliving it.

John: Fine. Then you leave me no choice but to ask him.

Hope: For God sake, why are you doing this?

John: Because you are investigating me, and I have to know if you have a personal ax to grind.

Hope: I don't.

John: I will be the judge of that. So...tell me our story. Or I will get the information I need from somebody else.

Hope: All right. You want to know what happened between us? Okay, I'll tell you.

Ava: Thank you. Thanks, guys, for understanding.

Nicole: Maybe we can do it some other time.

Bartender: You girls have a good night.

Ava: Yeah.

Bartender: You're missing out.

Ava: We know. Our loss. Okay. I'm so sorry.

Nicole: For what?

Ava: For faking that headache thing and sending them away.

Nicole: You were faking? Why?

Ava: Well, you know, I tried, Nicole. I did. I wanted to put all that bad stuff out of my head and have a good time, but it wasn't the way.

Nicole: You didn't like Barry and Fabio.

Ava: Oh, no. They were very nice, not to mention gorgeous.

Nicole: I know. I know. Not what we need. Fun for a night, but that's about it.

Ava: Yep, and then back to reality. You're not angry with me, are you?

Nicole: No, of course not. And you want to know why?

Ava: Why?

Nicole: Oh, I can't believe these words are actually gonna come out of my mouth, but... you're right. They are not what we need to fix what's wrong in our lives.

Ava: Oh, honey, I don't know if anything can fix my life.

Nicole: Same here. But I know a way to start. Whoo!

Ava: Mix me up a new one. [Chuckles]

Max: No, I-I don't have a problem with Dean Robbins. I don't even know the guy.

Nick: Then why are you so upset that he wrote the book?

Max: Maybe I over-reacted.

Nick: Yeah, maybe.

Max: I just thought that maybe we were at least gonna meet someone famous or semi-famous, not the dean to your physics department.

Nick: He's like a visionary and like a genius.

Max: Yeah, I'm sure he is, but, look, you know what? I just -- it's not my thing. I'm sorry.

Stephanie: Max.

Max: No, look, I'm over it.

Nick: Are you leaving?

Max: I've had a long day, and I'm bored, and I'm tired, and I shouldn't have agreed to come here in the first place.

Nick: Don't look now, but he's coming over.

Dean Robbins: Nick, Stephanie, thank you so much for showing up.

Nick: Absolutely. I wouldn't miss it for the world, sir.

Stephanie: Congratulations on your new book. It sounds really exciting.

Dean Robbins: Oh, well, thank you very much. I'm very proud of it.

Nick: Dean Robbins, I'd like to introduce you --

Max: Max. I'm Max. I just tagged along.

Dean Robbins: Well, thank you for coming, Max. It's nice to meet you.

Max: It's nice to meet you, too.

Dean Robbins: I do believe that looking to safe nuclear power as a primary alternative to fossil fuels is key to sustaining our planet. And I only hope that the theories that I have set forth in my book will work toward achieving that goal. And I thank you all for coming.

Nick: Whoo-hoo! Yeah. Okay, you cannot tell me that that was boring.

Max: Not gonna lie -- couldn't keep my eyes open.

Nick: Are you kidding me?

Max: No, and if this is over, can we go?

Nick: No, I want to get a book and have it signed. This guy's gonna be, like, famous.

Max: Can't you just get one from him at school?

Nick: I want to do it right now. Excuse me.

Stephanie: You know you want one, too.

Max: No, not really.

Stephanie: Come on. We'll both get copies.

Max: I said no.

Daniel: What do you mean "what's going on?"

Victor: Well, if there's something seriously wrong with Kate, I need to know. She's the mother of my son.

Daniel: Even so, Victor, I can't discuss her case with you. There's nothing more to tell you even if I could. I don't even have a diagnosis yet.

Victor: Look, I know my ex-wife. She's not one to go running to doctors unless there's something really wrong.

Daniel: Well, let's hope that's not the case.

Victor: Chelsea's really depending on her now since Billie's left. The two of them have become very close.

Daniel: That's great. That's great, and it's great that, you know, we're gonna give her a job here. I'll do whatever I can to hook her up.

Victor: Thank you, Daniel. We can always count on you.

Chelsea: Okay, so, what'd you want to talk about? No, on second thought, maybe you should just be resting.

Kate: I told you that I'm fine. You're the one I'm worried about.

Chelsea: Me?

Kate: Yeah, you. Do you really think it's a good idea to be working here at the hospital along with Daniel?

Chelsea: Look, okay, even if I did get a job here, which isn't necessarily gonna be the case, I doubt that I'll be working alongside him or anywhere near him for that matter.

Kate: I think it would be very likely that you would be running into him a lot.

Chelsea: Look, I appreciate your concern, but I'll be okay. Daniel and I had a talk.

Kate: Really? Did you talk about him not wanting to get involved?

Chelsea: Okay, he basically said that he was attracted to me, but he can't get over the whole age difference or ex-patient thing. Besides which, he's got a lot of other stuff going on, so...

Kate: What do you mean "other stuff"?

Chelsea: The point is, is that it's over and I don't want to think about it anymore, okay? I just want to move on and focus on something that's actually worthwhile. I need to stop pining over something that I can never have.

Kate: Okay. Do you really think you can do that?

Hope: So, that's it. That's the whole, insane story. Satisfied?

John: Yeah. Kind of glossed over the good part.

Hope: You know all you need to.

John: So, basically, it all comes back to my wonderful big brother just messing with my head again.

Hope: Not just your head. My head as well. You and I never would have been together if Stefano hadn't manipulated us into thinking we were other people, John.

John: Other people who were lovers.

Hope: Yes.

John: Man had a weird way to get his jollies, didn't he?

Hope: That's an understatement, isn't it?

John: One more thing. Certainly you can tell me this much.

Hope: What's that?

John: When he threw us together that last time on the submarine...did we have fun?

Hope: Honestly, I don't remember. I don't want to talk about it anymore.

John: It's okay. I got my answer. It was hot.

Hope: How would Marlena feel about this conversation?

John: Blondie's not here. Besides, all she wants is for me to remember my past.

Hope: I told you everything you wanted to know. Back off.

John: Fair enough. I won't mention it again.

Hope: Good. Thank you.

John: You have my word.

Hope: Good.

John: You believe me?

Hope: You sound surprised.

John: Just a little.

Hope: Look, I know you're... not the man you once were. And this, um...new you from what I can tell, like it or not, it's what you see is what you get.

John: The only question then is...do you like it or not?

Ava: Oh, God. Do you know what I want?

Nicole: Another martini?

Ava: [Chuckles] No. I want to be in love again.

Nicole: Uh-oh. Should I warn Steve to take cover?

Ava: [Chuckles] You're funny. No. You know, I'm always gonna have a really soft spot in my heart for him. But he's different now. So am I.

Nicole: I thought you said you were done with love.

Ava: Yeah, well, what can I say? I kind of want to be with somebody, you know? Get to know someone, spend some time, sha-- I don't know why I'm even talking about it. Not gonna happen.

Nicole: Why would you say it's not gonna happen?

Ava: Okay, number one -- the guy would have to be absolutely out of his mind crazy to get involved with me.

Nicole: That is not true. And even if it is, there are a ton of crazy guys in Salem. Take it from someone who knows.

Ava: Hmm. I think it's hopeless. Although...

Nicole: Although what?

Ava: I did kind of meet someone today.

Nicole: Really? Do tell.

Ava: Well, he was a little strange -- a lot strange. [Chuckles] But we kind of had this weird connection.

Nicole: That's great.

Ava: No, it's not.

Nicole: Why?

Ava: 'Cause he's married.

Nicole: Oh. Well, who is he? What's his name?

Ava: John Black.

Nicole: [Chuckles]

Hope: That's a strange question to ask.

John: Well, I'm a strange guy. So, what's your answer?

Hope: Well, let's see -- um, I would have to say that, um... I'm starting to get used to this new you. Hey.

Bo: Hey.

Hope: Did you find anything?

Bo: No. Not a thing.

John: If you want to crack this case...you want to talk to Philip Kiriakis.

Bo: Yeah, we heard. He set you up, planted those drugs on your ship.

John: Well, here's something that you haven't heard. I have proof.

Stephanie: What's your problem now?

Max: I'm sorry. This is my one night off, and this is the last place I want to be.

Nick: Got it -- one signed first-edition copy. It's gonna be worth so much money -- not that I would ever sell it.

Max: Of course not. Could we go now?

Nick: Yeah, sure. Thank you for waiting.

Dean Robbins: Thank you for coming.

Man: Oh, sorry. We're closing up.

Max: I-I just forgot my cellphone.

Dean Robbins: Oh, hey. Max, isn't it?

Max: Yes, it is.

Dean Robbins: Did you want me to sign a book for you?

Max: No.

Dean Robbins: Okay.

Max: Because I think that, that book is the biggest pile of garbage that I have ever heard of, and I think you are a con man and a fraud.

Nicole: [Chuckles] John Black. He's the one who asked you out?

Ava: Yeah. You know him?

Nicole: I had a date with him myself not too long ago.

Ava: Oh, you did.

Nicole: I had a great time until he figured out I was trying to spy on him, but that's a really long story. But...what I can tell you is that John has changed a lot from the man he used to be, and a whole lot.

Ava: You know, I have heard that. I have. And I got to tell you something, Nicole, he was like -- I don't know -- there was something -- it wasn't dangerous, but a little --

Nicole: Unpredictable maybe, but like in a really great way? And he and Saint Marlena don't exactly see eye to eye anymore.

Ava: Yeah, but they are still married.

Nicole: But they are not together -- like together together. So my advice to you, my friend, is go for it.

Ava: Really?

Nicole: Heck yeah. I mean, the new John is hot. I mean, he's filthy rich to boot. You could do a lot worse.

Bo: Okay, you got our attention. Let's hear it.

Hope: You have actual proof that Philip framed you?

John: I have it on good authority that he's been meeting on the sly with Paul Hollingsworth.

Hope: So?

John: You're the cops. Figure it out.

Hope: You're saying that Philip framed you and used Paul Hollingsworth to plant those drugs?

John: Congratulations.

Bo: Thing is -- Paul was on your payroll.

John: No, he's on Philip's.

Bo: You're worried that, uh, he was on Philip's payroll the whole time, aren't you? You were paying him and he was betraying you.

John: No. What I'm saying is it would do you well to look into the Hollingsworth/Kiriakis connection.

Dean Robbins: You don't know what you're talking about, young man. Clearly, you are unable to grasp the concept of low-energy nuclear --

Max: Very possible. It's very possible because I'm a dumb bartender, right? But believe it or not, I understood what you were saying or what you were trying to say.

Dean Robbins: Oh, then perhaps you would enlighten me as to where my theories went awry.

Max: Let's start with the fact that you provided no explanation for how the barriers overcome, and then let's work our way up to how released nuclear energy is distributed within the atomic lattice. In sum, your ideas are seriously flawed, and I find your premise to be completely invalid. On top of which, I think you are a no-good son of a bitch. And I'm gonna let everyone at the university, as well as this town, know that. Cute poster.

Chelsea: Don't worry. Like grandpa said, Dr. Jonas will take great care of you. He's the best.

Kate: I'm sure he is.

Daniel: Well, if you'd like to get started on your paperwork, we can have you admitted right away. No muss, no fuss.

Kate: If you insist.

Daniel: I do. Can I talk to you for a minute?

Chelsea: Sure. Is this about the job?

Daniel: Look, if you're cool with this thing --

Chelsea: Yeah, I can do it. It's a big hospital. I doubt we'll really run into each other, but if we did, I will be okay with it. I just don't want you to think for one second that I'm taking the job to be near you, 'cause --

Kate: [Gasps] Aah!

Victor: Daniel!

Daniel: It's okay. It's okay. Shh, shh, shh, shh. Just breathe.

Kate: [Breathing heavily]

Sami: We have all made mistakes. Can't we just get past that?

Lucas: I'm sorry, but I don't fool around with married women.

John: Are you the one who planted those drugs on my ship?

Philip: What's going on?

Morgan: It's John Black. Someone needs to stop that man.

Back to The TV MegaSite's Days Of Our Lives Site

Try today's short recap or detailed update, best lines!

[an error occurred while processing this directive]

Main Navigation within The TV MegaSite:

Home | Daytime Soaps | Primetime TV | Soap MegaLinks | Trading