Days Transcript Friday 6/16/06

Days of Our Lives Transcript Friday 6/16/06 - Canada; Monday 6/19/06 - U.S.A.

PLEASE CLICK TO DONATE TO OUR SITE!!!!

Provided By Eric
Proofread By Niki

Max: Mmm. Come on, chug it.

Chelsea: What is it?

Max: It's an iced coffee. Hopefully it will cool you down and sober you up a little bit.

Chelsea: Beer and coffee don't really mix.

Max: Beer and you don't really mix.

Chelsea: Uh-oh. Sounds like someone's trying to cut me off. That's fine. I think I saw a really hot guy with a cooler outside on the way in.

Max: Come on, Chelsea. Don't you think it's time for you to grow up just a little?

Carrie: I thought Jen and Frankie's party was very nice. And I am so glad that she is marrying him. I had such a crush on him when I was like 12 years old.

Lucas: Get out of here. You did? Really?

Carrie: See, there's things you don't know about me.

Lucas: I guess there's a lot.

Carrie: Well, anyway, he's a great guy, and Jen deserves the best.

Lucas: Yeah, she sure does. I know that tonight was a little tense, with Chelsea showing up at the party and everything going on between Bo and Hope and Abby not being totally on board with this wedding.

Carrie: She misses her dad. You know, it's just gonna take a little time for her to get used to her mom being with Frankie.

Lucas: Surprised Sami didnít show up and make it a real freak show, right? Ah, uh [Clears throat] Sorry about that, Austin.

Austin: You know what, bud? You should...cut her some slack. She was being considerate. She shouldn't have to go through the rest of her life feeling unwelcome at her own grandparents' pub.

Lucas: Oh, yeah, well, then where is she right now?

Austin: Well, she did a photo shoot with E.J. earlier. She said she probably was gonna go home afterwards. You know, I'll give her a call. Maybe she'll want to come join us.

Lucas: Great.

[Tango music plays] [Distant cheers and applause]

Austin: Okay. She's not answering. I wonder where she is. [Music continues]

Sami: I can't believe we won that tango competition. You're amazing.

E.J.: You're a great student.

Sami: [Laughs] I was, um, definitely nervous.

E.J.: Really? I didn't notice.

Sami: [Sighs] You know, you're like prince charming. Thank you for making this night so fun for me.

[Doorbell rings]

Jennifer: I wonder who that could be.

Kayla: Maybe Abby forgot her key.

Jennifer: No, she's spending the night at Chelsea's. [Gasps] What are you doing here?

Frankie: I couldn't stay away. I wanted to see you one last time.

Jennifer: I can't see you before the wedding. It's bad luck.

Frankie: Personally, I don't believe in that stuff.

Jennifer: Personally, I do.

Jack: This is stupid. You know that? Stopping in a motel 30 miles outside of Salem.

Nick: No, it's not. I've been taking care of hospice patients for a long time. I know when a man as sick as you has reached his limit. We'll finish our trip in the morning. Close your eyes.

Jack: [Coughs]

Nick: Yeah. There I am.

[Both moaning] [Door unlocks]

Lexie: [Gasps] [Gasps] Abe! Abe, okay, no. No, stop.

Tek: Let me talk to you.

Abe: You're a dead man!

Lexie: No, please, don't! No, stop! Stop, Abe, stop! Abe, stop!

Hope: [Muffled] Who are you? Why are you doing this? Oh, my God. It's you.

Like sands through the hourglass, so are the Days of our Lives.

[Tango music plays]

Max: Getting drunk is not a way to show a judge or anyone else that you're taking your second chance very seriously. Try to turn your life around.

Chelsea: I am not going to apologize for having a few drinks or for blowing off some steam. Do you have any idea the kind of pressure I've been under for all these months?

Max: I know you got a lot to celebrate now that you're not going to jail.. That must be a huge relief, huh?

Chelsea: Yeah, only now I have all this community service and no driver's license to actually get me there.

Max: Boohoo. Chelsea, if I were you, I would use this situation as a chance to do the right thing. Show the rest of Salem the girl I know and enjoy hanging out with all the time --

Chelsea: Do you? Do you really enjoy hanging out with me? 'Cause it doesn't seem like it. And to be honest, I don't really know that I enjoy hanging out with you anymore.

Max: Wow.

Chelsea: Yeah, wow. I am so sick and tired of you telling me that I make all these bad decisions and bad choices. I am who I am.

Max: And that would be who, Chelsea, huh? I know you have a heart in there. I've seen it. So, are you gonna let the rest of the world in on your little secret, or are you gonna let everyone just go on hating you?

Chelsea: I don't really care if they go on hating me, and you can, too. Just leave me alone, okay?

Austin: She should have been home by now.

Lucas: Who cares? I mean, really, who cares? Why are we always talking about Sami anyway? It's ridiculous.

Austin: You know what? Will you stop it? Just, you know, maybe she's taking a bubble bath or something. She'll get my message and give me a call in a few minutes.

Lucas: Wait, she's taking a bubble bath?

Austin: Yeah, she likes bubble baths.

Lucas: I know she likes bubble baths. I'm just saying.

Austin: What are you saying?

Lucas: I'm saying right now you're acting like a fool. That's what I'm saying. [Music continues]

Hope: I cannot believe you're the one who kidnaped me.

Bo: I thought you would have figured out it was me right away.

Hope: How could you do this to me? You scared me to death.

Bo: Hope, come on, you're an old hat at this kidnaping thing. Besides, it's the only way I can get you to listen to what I have to say. And...that gun -- it's got a hair trigger. Do you mind? Please just... thank you.

Hope: I could have killed you.

Bo: Nah, you're a good cop. You never would have shot an unarmed man.

Hope: Then consider yourself lucky. Other than that, you're wasting your time, because I'm not sticking around. You're not gonna stop me from leaving. I'll swim back if I have to, so help me God.

Bo: Okay.

Lexie: No! No!

Abe: You son of a bitch!

Lexie: No! No, donít. Stop it! Stop it!

Abe: Get off of me! Get off of me! Get off of me!

Tek: [Coughing]

Abe: I can't believe this. I can't believe this! How could you do this to me?! How could you betray me like this?! You shut up, or I'm gonna take out my gun and I'm gonna shoot you where you deserve it. When did you start this thing with him? When?! When I was dead? You thought I was dead. Or when I was blind? And I was totally dependent on you, and I felt so guilty...so guilty for tying you down. And you told me...you told me that my coming back was the greatest miracle of your life.

Lexie: It was. It was. It was, Abe.

Jennifer: Hi.

Frankie: Anyhow, it's not past midnight, right? I mean, we're safe.

Jennifer: Okay, all right. I'm glad you're here. Come on in.

Frankie: Kayla, or should I call you Dr. Johnson now?

Kayla: No, don't you dare.

Frankie: I'm really glad you decided to come to our wedding.

Kayla: Me too.

Frankie: Now, can I give you a real hug?

Kayla: Absolutely.

Frankie: Oh, here. They're for you anyway.

Kayla: It's so good to see you.

Frankie: You too.

Kayla: Well, why don't you let me put those flowers in water, and I'll give you guys a little time before the stroke of midnight.

Jennifer: Thank you.

Frankie: Can you believe it? By this time tomorrow, we'll be husband and wife.

Jennifer: I know, and Jack's gonna be watching over us. I hope you don't mind me saying that.

Frankie: Why would I?

Jennifer: I don't know. I've just been thinking about him so much.

Frankie: So have I. I'll never forget...if it wasn't for Jack being so selfless, this wouldn't be happening.

Jennifer: He's gonna be so happy for us...as happy as I am.

Nick: Oh, man. How can any of this be real? If Jack is right...this beautiful woman is my wife.

Steve: I, Steve, take you, Kayla, to be my wife. I promise to be true to you in good times and in bad... in sickness and in health. I will love you and honor you all the days of my life.

Kayla: I, Kayla, take you, Steve, to be my husband. I promise to be good to you in good times and in bad... in sickness and in health. I will love you...and honor you all the days of my life.

Steve: Kayla, take this ring as a sign of my love and fidelity in the name of the father and the son and the holy spirit.

Kayla: Steve, take this ring as a sign of my love and fidelity in the name of the father and the son and the holy spirit.

Priest: For as much as you have pledged yourself to each other in the presence of this company, I do now, by the authority vested in me, pronounce you husband and wife. You may kiss your bride. [Cheers and applause]

Kayla: I want to move on with my life. But no matter how hard I try... I just canít.

Abby: Did you forget that I was sleeping over?

Chelsea: No, Abby, I remembered.

Abby: Where have you been?

Chelsea: Um, getting into a fight with Max.

Abby: About what?

Chelsea: He thinks that I should use my freedom to change my life.

Abby: Maybe he wants you to learn something.

Chelsea: Maybe I already have.

Abby: Have you? Look, Chelsea, one of the reasons that Max is being so hard on you is because he cares about you.

Max: She's right, you know.

[Tango music plays]

E.J.: Wow. You really have your moves down.

Sami: I didn't realize the tango would be so easy.

E.J.: Easy? You think the tango's easy?

Sami: I got the moves down pretty quick, didn't I?

E.J.: It's not about moves. The tango's about passion. And that's what you have a lot of, Samantha. Passion.

Sami: Whoa! Aah!

E.J.: Samantha!

[Water splashes]

Hope: You bastard. You took the spark plugs out of the motor.

Bo: I thought you were gonna swim. You're right, it is kind of a long way. You could have rowed.

Hope: Without oars? I don't think so.

Bo: Oh, yeah, that's right. I took those out of the boat. I was gonna put another coat of sealer on them.

Hope: No, you werenít. You weren't even working on the boat.

Bo: Have a seat. We need to talk.

Hope: About what?

Bo: Well, I would like to try to save our marriage.

Hope: Our marriage is over. I already signed the papers.

Bo: Maybe you did, but I know you. You're not gonna throw away what we had so easily.

Hope: If you loved me, Bo, you never would have lied to me. You never would have chosen Chelsea over me and Zack and Shawn.

Bo: The only reason I covered for Chelsea in the beginning... is because you were devastated and you needed time. When Billie took the blame, yeah, I should have said something.

Hope: But you didnít.

Bo: No, and I'm sorry. And I'm sorry that things snowballed with Billie and Lockhart. When you left town...you said you wanted a divorce in an e-mail.

Hope: I sent that e-mail in anger. And your archenemy, Patrick, he told me not to do it, but I did anyway because it was a test -- one that you failed miserably. Every step of the way, you failed me...and our sons.

Bo: That's why we're here. I want to see if you'll give me another chance. Hope, we have both said things that we didn't mean. So will you forgive me? Can we start over? Put Chelsea behind us. Just have it be you and me.

Hope: No. I'm sorry, I canít.

Lexie: [Sniffles] Abe --

Abe: You look at me when you talk to me. You at least owe me that.

Lexie: [Sniffles] No. No, it didn't start when I thought you were dead.. Tek and I st-- it -- it's been happening on and off since you came back from Tony's island.

Abe: Well, I knew it. I knew it. I had my suspicions, but I felt guilty for thinking it. You know, I was your mentor. How could you do something so despicable to me and my family? Celeste said you were a predator, but I didn't want to listen. But you're only half the problem. I should have known that my... wife couldn't change. You've never been satisfied being married to me.

Lexie: No, that's not true.

Abe: The hell it isn't! We've been through this before! The first time -- first time with my brother, Jonah. I don't give a damn what you say now! I'm gonna always have my suspicions! And then...my son Brandon and now him. [Laughs ] Oh, my God. Can you at least find somebody that wasn't a family member or a close friend?

Lexie: Tek and I started getting close when I thought you were dead, sweetheart. I was grieving for you, and he was there for Theo and me.

Abe: Yeah, well, then you should have been honest with me and told me the truth when you found out I was alive. I gave you an out. I told you to go ahead and divorce me.

Lexie: I didn't want to divorce you.

Abe: Well, why not? 'Cause you wanted to torture me? 'Cause you wanted me to feel like a fool?

Lexie: No!

Abe: You stayed with me because you didn't want to lose custody of our son.

Lexie: No, honey, I stay with you because I love you.

Abe: Oh, you love me. You love me. You slept with him after I came back. And now he knows -- he knows all our business. He knows all about our sex life, doesn't he? Doesn't he?! You know...I thought that you were the most patient wife. [Sobbing] I thought you were the most supportive wife. And I was so -- I was so grateful to you. Damn you! Damn you! Damn both of you! You shut up! If you value your life, you will keep your damn lying mouth shut!

Lexie: Honey, honey, I was planning on ending it with Tek, okay? I swear.. When you told me that you wanted to work things out with me, I was going to end it with him.

Abe: Oh, yeah. Yeah, yeah, but you just had to have him. You had to have him one more time. And then I would never know, would I? That's it, isn't it?

Lexie: [Sobbing]

Abe: It's a damn good thing I got that note and I came over here when I did.

Lexie: Wait a minute. Somebody told you about us?

Chelsea: Yeah, you can come in. But just so you know, I'm only doing it for the bird. I'm not totally heartless.

Max: Whatever.

Abby: Okay, um, I'm gonna go so you two can talk.

Max: [Grunts] You know, I went through a lot of trouble to come and see you tonight. I really like you. I do. I like you a lot, which is why I was gonna ask you earlier if maybe you wanted to take our relationship to the next level.

Chelsea: You mean you want to have sex with me now?

Frankie: I'll never be able to thank Jack for what he did. I mean, to be....so unselfish, to want another man to be a husband to his wife and a father to his kids... to trust me that much. And I know that Jack had -- he had his reasons for wanting us together.

Jennifer: Yeah, one of them was to keep Patrick Lockhart as far away from his family as possible.

Frankie: That...but he had another reason. It was the same as mine.

Jennifer: What was that?

Frankie: Simple -- I love you. Always have, always will. And he knew that.

Jack: Jennifer. Jennifer.

Nick: You know, man, you don't look so good. I hope you're able to make it home and see your wife before it's too late.

E.J.: Are you okay? Are you okay? What happened?

Sami: Yeah, I'm fine. It's just my stupid bad karma again. Look, we have to get out of here, E.J.

E.J.: What is it that's upset you all of a sudden?

Lucas: I'll tell you exactly what it is. She's afraid that her fiancť is gonna see she's up to her old tricks again. Isn't that right, Sami?

Sami: Austin, I can explain.

Lucas: Like we haven't heard that before.

Hope: No. I can't forgive you, not after what happened in court today.

Bo: Hope, I was as shocked by that sentence as you were. You heard me tell the judge exactly how I felt -- that Chelsea should be punished for her actions.

Hope: Of course you do because you knew the evidence wasn't there.

Bo: Hope, I did not switch that disk.

Hope: Bo, you were caught on tape.

Bo: Did you see me actually switch the disk out?

Hope: No. But you are the only cop on the force who had anything to gain from them being switched. You're the only one who was in the room, Brady.

Bo: I didn't do it. You got to believe me.

Hope: How am I supposed to believe you? After all the lies you told me, how am I supposed to believe you?

Bo: Hope, I am telling you the truth. You know...if you believe I would do something like that, maybe you're right. It's over between us. Our marriage is over.

Abe: Someone at the pub... made sure I saw this. Read it.

Lexie: I don't believe this. Honey, honey, can we please just talk about this?

Abe: Talk? You want to talk? The time for talking is over.

Lexie: No, sweetheart. What are you saying?

Abe: We're through. Our marriage is over.

Lexie: [Sobbing] No. No, Abe, no. No, no. [Sobbing] No. No. No. No! No!

Max: Ah. No, Chelsea, that's not what I'm saying.

Chelsea: So you don't want to have sex with me?

Max: No, I want it to be for the right reasons. Look, I like you a lot. I really do. But just there are some -- there are some times that I just don't respect you.

Chelsea: Thanks.

Max: No, I'm saying I don't think you respect yourself sometimes, Chelsea. Do you?

Chelsea: Maybe not.

Max: I just want to help you change that. I want you to see how special you are.

Chelsea: And how do you think that you can do that?

Max: I don't know. I was thinking, you know, maybe we could be, like, boyfriend or girlfriend or something.

Chelsea: What?

Max: I'm just saying maybe we could be, like, boyfriend or girlfriend or something.

Chelsea: Boyfriend and girlfriend?

Max: I'm saying not see anybody else. Just you and me. Like, let's go on dates. Let's have fun. Let's get to know each other. The do the right thing. You know, and I want to forget about the past, and I want to look forward to everything that's coming up.

Chelsea: I don't know what to say.

Abby: Are you out of your mind? Say yes!

Jennifer: Okay, you got to go. I appreciate you coming by, but now you have to respect my wishes about seeing you, my superstition, before the wedding. I think you already put negative energy into play here. This is bad. Bye! What? [ Squeals]

Frankie: One more. Okay, bye.

Jennifer: I'll see you at the church tomorrow. [Sighs]

Jack: Jennifer! It's time to head out. Time to head back to Salem.

Nick: No, man. We're not going back to Salem yet. I'm tired, and you need more rest. You got a big day ahead of you tomorrow.

Jack: I see you found my wallet. Sorry, no money, but you can hold on to that wedding picture of you and Kayla.

Nick: I don't need your money. Thanks.

Jack: Well, you hold on to that. Is it helping you remember anything yet?

Nick: No, nothing yet. I just like looking at it.

Jack: Yeah. Well, as soon as you see her, you'll remember everything about her. You used to say she was the love of your life.

Jennifer: Oh. Thank you for leaving the bottle out with an empty wine glass.

Kayla: I thought you'd get the hint.

Jennifer: Hey, are you okay?

Kayla: Yeah. Yeah, I'm just enjoying the warm night.

Jennifer: Oh, thank you for putting my flowers in that vase, too.

Kayla: Well, they're so pretty. You weren't really mad at Frankie for bringing them over, were you?

Jennifer: Oh, no. How could I be mad at Frankie? I'm the one with the superstition problem.

Kayla: Well, I don't think it's so much a superstition as it is a tradition, so I don't think you need to worry.

Jennifer: I feel much better. I just think it's great that... that I have this second shot at a wonderful love. It's really such a blessing.

Kayla: It sure is.

Jennifer: I would love that for you, Kayla, if that's what you want.

Kayla: You know, I, um...I think I'll go call Hope, make sure she got home okay.

Jennifer: Yeah, that's a good idea. [Door opens, closes] Oh, Jack...I know that you wanted me to find happiness with Frankie, and I have. I really have, but before I walk down that aisle tomorrow, I need to ask for your blessing.

Sami: Um, Austin, you went to Frankie and Jennifer's party, and afterwards, I thought about it and I kind of wanted to go out and unwind after the photo shoot and everything.

E.J.: And I just decided to keep her company, and so we came for a walk down here at the pier, found a tango competition. You know, I'm a fairly good dancer.

Sami: Fairly good? He's spectacular. I guess he had a relationship with a tango-er or something.

E.J.: Actually, Sami said that you're a very good dancer, and she was kind of upset that her skill level wasn't very good, and she wanted to dance at the wedding reception, so I sort of gave her a few lessons.

Austin: And then you, you know, fell into the river.

Sami: Exactly. Sorry.

E.J.: But, you know, I will say, before we fell into the river, we won the tango competition and we were having an incredible time.

Sami: Yeah. Yeah. Austin, I was taking this one pose, and then I saw you all coming, and it just sort of distracted me, and I stepped back instead of stepping forward, and obviously then I ate it in the river.

E.J.: You know how much you have to concentrate on those moves, and if you get it wrong -- are you cold?

Sami: No, I'm fine.

Lucas: You lost track of your steps 'cause you were worried about Austin catching you cheating on him.

Carrie: Lucas, leave her alone.

Sami: Lucas, you know I am not a cheater. Damn it. Austin, please, you have to believe me. You are the man that I love.

Austin: I love you. Do you know that?

Sami: You do?

Austin: Yes, I do, and I'm not...threatened by your relationship and your friendship with E.J.

Sami: So you believe me?

Austin: I mean, only you could win a tango contest and then trip and fall into the river. I would love for you to show me what you learned.

Sami: You don't mean now? Austin, I'm soaking wet.

Austin: Hey, that'll just make it sexier. Come on.

Sami: [Laughs]

E.J.: He really does know how to tango.

Carrie: They're good.

Lucas: Yeah, you mean she's good.

Jack: Jennifer! Jennifer. [Sighs]

Nick: And if I did love you...how the hell did I ever leave you behind? [ Sighs]

Kayla: Hope, hi, it's Kayla. I just want to let you know that Jen and I are on the patio having a glass of wine and we're missing you. I just want to make sure you got home okay, so when you get there, why don't you give us a call, okay? Bye. Jo, hi. It's me -- Kayla. I, um, I hope it's not too late. No, no, no, we're fine. Um, I just wanted to let you know that, um, I'm in Salem. No, Stephanie couldn't come. She had to work. No, I'm okay. I just -- it's just being back here in Salem. It's just -- it's overwhelming. I...I just miss Steve so much.

Jennifer: I know that this is what you wanted, so I suppose you already have blessed us. But I just need to ask you one -- one favor, Jack. Will you give me away tomorrow? That would mean so much to me. Thank you, Jack.

Lexie: [Sobbing]

Abe: You can cry all you want...but you can kiss our marriage and our son goodbye.

Lexie: No, please, I'm begging you, Abe, please just listen to me.

Abe: Oh, you don't have to beg. You don't have to beg. I'll make sure you get everything you deserve. And the only investigations you're gonna be on are at the Salem Place Mall...as a night watchman. You know, your father was right about you the entire time. You really are a DiMera after all. Good luck...to both of you. You're gonna need it.

Lexie: No, no, wait, no! Please, no!

Tek: Let him go. Let him cool off, all right? We'll talk to him later.

Lexie: Get off of me! I know who did this.

Tek: Of course you do. It was Sami. Who else?

Lexie: Uh-huh, and that bitch is gonna pay.

Bo: I was willing to do anything to fight for our love, but there's no point in trying to salvage what we had if you think so little of me.

Hope: What are you saying?

Bo: You want a divorce? Go ahead, I'm not gonna fight you. I'm not gonna get in your way. Here. Here's the spark plug. You take the boat. I don't want you to go, but you leave me no choice.

Hope: I wish I could believe you.

Bo: Well, there you go. If there's no trust in our marriage, then there's no marriage. Goodbye.

Bo: What are you doing here? Why did you sleep in the chair outside?

Hope: I just couldn't leave you.

Austin: I really think that her trouble making days are behind us.

Jack: Damn it, the line's still busy.

Nick: Guess it looks like everybody's gonna have to be surprised, huh?

Jennifer: [Thinking] Wish me luck, Jack.

Back to The TV MegaSite's Days Of Our Lives Site

Try today's short recap or detailed update, best lines!

FEEDBACK

We don't read the guestbook very often, so please don't post QUESTIONS, only COMMENTS, if you want an answer. Feel free to email us with your questions by clicking on the Feedback link above! PLEASE SIGN-->

View and Sign My Guestbook Bravenet Guestbooks

HELP SUPPORT THESE GREAT CAUSES!


Stop Global Warming!

Click to help rescue animals!

Click here to help fight hunger!
Fight hunger and malnutrition.
Donate to Action Against Hunger today!

Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

Click to donate to the Red Cross!
Please donate to the Red Cross to help disaster victims!

Support Wikipedia

Support Wikipedia    

Save the Net Now



Help Katrina Victims!

Main Navigation within The TV MegaSite:

Home | Daytime Soaps | Primetime TV | Soap MegaLinks | Trading