B&B Transcript Friday 5/16/14

The Bold and The Beautiful Transcript Friday 5/16/14

PLEASE CLICK TO DONATE TO OUR SITE!!!!

Provided By Suzanne

Bill: Very nice.

Liam: Another "welcome back" gift?

Bill: They're just, uh, pouring in here, aren't they?

Liam: Well, what are you gonna do? You were missed.

Bill: Hey, uh, how's that, uh, that animal piece coming?

Liam: Really good. I'm gonna have a copy for you in a couple of days.

Bill: Uh, no, you're gonna have a copy of it for me today.

Liam: Sir, yes, sir.

Bill: Not trying to be a hardass. I'm gonna be leaving town in a few days, so I want to make sure I have time to read it.

Liam: Seriously? Where you going?

Bill: About as far away from L.A. As I can get.

Brooke: Any updates?

Hope: Um, yeah, Caroline is making some revisions, and I'm hoping to do a presentation tomorrow.

Brooke: I meant with your personal life.

Hope: Oh. What about it?

Brooke: Liam and Wyatt?

Hope: I'm still dating both for now.

Brooke: And?

Hope: And it's, uh, it's good. It's good. You know, I-I need this time.

Brooke: No reason to rush. Especially if you have feelings for both of them.

Hope: I do. God, I could see myself with either of them. Which is why I have to be careful. I have to make the right decision before I move on with my life.

Wyatt: Wh-- what are you -- what are you -- what?

Quinn: Cat hair. Yuck.

Wyatt: Oh. Yeah. Hope's new kitten.

Quinn: Yeah? Well, at least it proves you're spending time with hope.

Wyatt: Yeah. You know, Liam got points for adopting it, but I'm earning some points, too. Play time with a kitten -- most girls go crazy for that sort of thing. Girls like hope. I know. Okay. Fine. You know kittens like to play with shoelaces?

Quinn: Yay. Cats.

Wyatt: I was annoyed at Liam when he took her to the shelter. I mean, come on. He was trying to obviously manipulate her feelings. But she didn't buy into it. She said she was still going to date both of us equally.

Quinn: Well, in the end when she picks you -- and she will -- make sure Liam gets custody of the cat.

Wyatt: [Chuckles]

Quinn: Hey, we've got those new pieces to show hope.

Wyatt: Oh, okay.

Quinn: Did you get a chance to sign these order forms?

Wyatt: Oh, no. I forgot. Let me do that right now.

Quinn: [Clears throat]

Wyatt: Uh, heh.

Quinn: What? Something wrong?

Wyatt: I'm not sure how to sign it.

Quinn: [Gasps] Well, baby, go on. Use your new name. Be proud!

Wyatt: [Chuckles]

Quinn: Come on!

Wyatt: [Sighs]

Quinn: Wow. Look at you. You are a full-fledged Spencer. Let me see. Let me see. Liam thought he had an edge there, but not anymore.

Wyatt: Yeah. We're both Spencers, we both enjoy cats. Seems like a level playing field. But then you add my charm and my winning personality.

Quinn: And then hope's choice will be clear.

Wyatt: [Chuckles]

[Birds chirping]

Brooke: You're doing the right thing.

Hope: I hope so. I don't want to send mixed signals.

Brooke: I doubt Liam and Wyatt are thinking that.

Hope: Oh, they are. They're trying not to be frustrated. They're hiding it. But I can tell they are. They're -- they're both ready to start a life with me.

Brooke: Well, good. That's great. There's two very wonderful guys fighting over you.

Hope: [Chuckles] I'm so lucky! I know! I-I just -- I don't want to drag this on.

Brooke: Honey, really, just take your time. Get to know each one of them as best as you can, and then when you do make that decision, when you're ready to settle down, you'll be happy you took that time to choose the right man.

Liam: Uh, dad, you ju-- [Chuckles] You just got your job back. You're finally back together with Brooke. Why on earth would you leave town right now?

Bill: Well, I'm not gonna be gone that long, and, uh, besides that, I have my trusted V.P. -- Well, wait a minute. Katie appointed you. Are you my trusted V.P.? Can I trust my own son?

Liam: What? Are you kidding me right now? Yeah, of cour-- yes.

Bill: As far as Brooke is concerned, you think I'd go out of town without her? She -- she's motivating the whole trip.

Liam: Ah, okay. Where you taking her?

Bill: She knows nothing about it. Can you keep a secret?

Liam: Yeah, my lips are sealed. Oh! Dubai?!

Bill: Shh! What did I just say?

Liam: [Quietly] You're taking her to Dubai?

Bill: Yes! Quiet!

Liam: Wow.

Bill: She's gonna love it, right?

Liam: You kidding me? Abu Dhabi and Dubai? See, this -- this is one of those once-in-a-lifetime trips.

Bill: Well, that's the idea.

Liam: What is that look?

Bill: What?

Liam: The look on your face. What is that? You got something planned?

Bill: Making memories. Brooke gave me my life back. All of it. My company, equal custody of my son. So this is just my way of showing her what that means to me. What she means to me.

Liam: Like only dollar Bill Spencer can. You know, most guys would have just bought her flowers.

Bill: Well, lucky for Brooke, I'm not most guys. I promised her the world, Liam. And I'm giving it to her.

Brooke: Honey, this is the one time in your life when you can do this.

Hope: Not that I want it to go on for too long.

Brooke: There is no timetable.

Hope: No, but... [Sighs] People will talk.

Brooke: You really shouldn't worry about that.

Hope: Well, it's not really fair to Liam or Wyatt anyway. I don't want to put them through this much longer.

Brooke: Liam and Wyatt are fine. I'm sure it's not a problem for them to court you for a few weeks.

Hope: [Chuckles] You make it sound so old-fashioned.

Brooke: [Chuckles] Is that bad?

Hope: No, no. I deserve to be courted.

Brooke: Every woman does. So, do Liam and Wyatt know the position you're in, that you have feelings for both of them?

Hope: Uh, Liam certainly does. He gets it, because he's been through it. Wyatt -- you know, he's -- he's trying to understand. I think they both see it as a challenge.

Brooke: Sounds strange, but I think this pregnancy scare was a good thing.

Hope: Someday I'll be ready for that. But I-I can't let that happen on a whim. That's not how I live my life.

Brooke: Somehow I think your future's gonna be wonderful no matter who you choose.

[Cell phone rings]

Brooke: Oh. It's Bill.

Hope: Speaking of futures.

Brooke: Hello?

Bill: How fast can you get here?

Brooke: Well, it depends on how motivated I am.

Bill: Well, get motivated. I've got something to show you.

Brooke: Okay. I'm on my way.

[Cell phone beeps]

Hope: So, it sounds like you're canceling our lunch plans.

Brooke: Oh, honey! Oh, no! I'm sorry! Is that all right?

Hope: It's fine. It's okay. Of course.

Brooke: Okay. I know you're not a huge fan of Bill Spencer.

Hope: We have our issues. No question. But look how happy he makes you. You know, as long as he's treating you like the most important person in the world and he makes you feel good about yourself, then I'm thrilled.

Brooke: He does.

Hope: Good. Then go be happy. You deserve it.

Brooke: Honey, thank you. I love you.

Hope: I love you, too.

Brooke: Bye.

Hope: Bye.

Brooke: Oh! Sorry!

Quinn: Oh! Hey! Are you in a rush? I was hoping that you and hope would come see the new pieces for the collection.

Brooke: Oh, uh...

Hope: Don't worry, mom. I got it.

Brooke: Thank you, honey.

Hope: You're welcome.

Brooke: I got to go. Bye.

Wyatt: [Chuckles]

Quinn: Well, off to see Bill, I take it.

Hope: Ah, young love.

Quinn: Yeah, well, I don't want to get in the middle of that. Uh, present company included, you guys should take a cue from Brooke and go frolic somewhere.

Hope: [Laughs]

Quinn: Why don't you start with downstairs and show her the new pieces?

Wyatt: Yes. Let's frolic.

Hope: All right. Let us away. Are -- are you not coming?

Quinn: No. Call me with any notes.

Wyatt: Um, you're not very subtle with the matchmaking.

Quinn: Yeah, I know. [Sighs]

Liam: [Sighs]

[Cell phone chimes]

Quinn: Oh! Hope! Hope, your pho-- your phone.

[Cell phone beeps]

Quinn: [Sighs]

Hope: Yes, I did.

Wyatt: See?

Hope: There it is.

Wyatt: I told you it was in here.

Hope: Oh, you were right. Just where I left it. Oh, it's fine. I didn't miss anything, though. It's weird how naked I feel without it.

Wyatt: Naked? What? Right now? Okay. You know, we should probably lock the door, though.

Hope: I feel like maybe you misheard what I said.

Wyatt: Hmm. Did I?

Hope: A little.

Wyatt: I don't think so.

Hope: Yep. Mm-hmm.

[Both laugh] Cute, though.

Wyatt: Can't blame me for trying.

Liam: Hope? Guess I'm early.

[Steam hissing]

Liam: [Sighs]

[Beep]

Bill: Oh, yeah, that's right. I'm here to stay. I give you my -- I give you my word. [Whispers] Wow. [Normal voice] Uh, listen, I'm gonna have to cut this conversation short. I'm gonna have Justin send you the contract, look it over. Any problems, get back to me directly. Yeah, thanks. It's good to be back. Look at you.

Brooke: It's so great to see you like this, back in your element.

Bill: Yeah. All thanks to you.

Brooke: How are you ever going to repay me?

Bill: Hmm.

Brooke: [Laughs] Now, that's a good start.

Bill: Yeah? Well, that's nothing. Are you ready?

Brooke: I think so.

Bill: Where have you been in the middle east?

Brooke: Uh, nowhere.

Bill: Well, not yet you haven't.

Brooke: What are you planning?

Bill: Only the most romantic trip of your life.

Brooke: [Gasps]

Wyatt: [Clears throat] Huh. I wonder where my mom went.

Hope: I don't know. But I'm gonna text her, let her know how much I love her jewelry. They really compliment Caroline's designs.

Wyatt: Yeah, but she also has an eye for couples that should and shouldn't be together, too.

Hope: She might be a little bit biased.

Wyatt: Yes, yes. But we should probably do what she suggested.

Hope: With the bracelets?

Wyatt: No. [Chuckles] No. Let's get out of here. Let's go hit the beach. Let's go somewhere.

Hope: Well, I have a meeting. Can we go after the meeting?

Wyatt: Are you slotted in for some Liam time?

Hope: No.

Wyatt: Hmm?

Hope: No, no. In fact, he -- he hasn't called me today. I'm kind of surprised he hasn't.

Wyatt: Hmm.

Hope: I don't know. He must be caught up in something.

Wyatt: Poor guy. He must be sweating it out over some fashion article. Darn it. I guess that means you're stuck with me.

Hope: Oh, no.

Wyatt: No.

Hope: [Chuckles]

[Steam hissing]

Liam: [Sighs] Got to be...a thermostat in here, right? Too much. Too hot.

[Doorknob jiggling]

Liam: H-hello? Is somebody out there? I think you locked me in here. Hello? Uh, hello! It's -- it's really hot in here! Hello?!

Brooke: A trip? Now?

Bill: Oh, not just any trip.

Brooke: Oh, right. The most romantic trip of my life!

Bill: You are being sarcastic. You don't believe me?

Brooke: Yes, I believe you. I wouldn't expect anything less from dollar Bill Spencer. Just, I don't know how you're gonna top our last trip in Monte Carlo. We were there in front of the prince's palace and on your fabulous yacht.

Bill: Yeah, those are some beautiful memories, aren't they?

Brooke: Yeah.

Bill: Well, it's time to make some new ones. Bigger, grander.

Brooke: [Laughs] Okay.

Bill: Life-changing.

Brooke: Where?

Bill: Abu Dhabi.

Brooke: [Gasps]

Bill: And Dubai.

Brooke: Really? Wow! What inspired this?

Bill: What do you think?

Brooke: Bill. [Gasps] You saved the ring.

Bill: Of course I saved it. I knew the day would come when you would want it back on your finger.

Brooke: [Sighs]

Bill: Brooke, you are the only woman who's ever accepted me completely, who I am, the way I think. I hope I'm doing the same for you.

Brooke: You know you do.

Bill: So why did I plan this trip? Because it's time to make it official -- who we are, what we an to each other, everything about us. It's time to move forward. You have given me back my life, my son, my company. All that's missing is you. So let's start this adventure together. Let's commit to each other for the rest of our lives. Marry me.

Brooke: [Chuckles] Yes, of course! [Laughs] Yes!

Back to The TV MegaSite's B&B Site

Try today's The Bold and The Beautiful short recap, detailed update, or best lines!

FEEDBACK

We don't read the guestbook very often, so please don't post QUESTIONS, only COMMENTS, if you want an answer. Feel free to email us with your questions by clicking on the Feedback link above! PLEASE SIGN-->

View and Sign My Guestbook Bravenet Guestbooks

HELP SUPPORT THESE GREAT CAUSES!


Stop Global Warming!

Click to help rescue animals!

Click here to help fight hunger!
Fight hunger and malnutrition.
Donate to Action Against Hunger today!

Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

Click to donate to the Red Cross!
Please donate to the Red Cross to help disaster victims!

Support Wikipedia

Support Wikipedia    

Save the Net Now



Help Katrina Victims!

Main Navigation within The TV MegaSite:

Home | Daytime Soaps | Primetime TV | Soap MegaLinks | Trading