B&B Transcript Tuesday 4/19/11

The Bold and The Beautiful Transcript Tuesday 4/19/11

PLEASE CLICK TO DONATE TO OUR SITE!!!!

Provided By Suzanne
Proofread By
Nikky

Ridge: Well, does it feel different?

Thomas: Being an owner?

Ridge: Yeah.

Thomas: Yeah. Yeah, you know what? It does. 5%. But, man, it feels really good.

Ridge: I thought it might

Thomas: Really, thank you again, Dad. It means a lot.

Pam: 5% cookies! (Laughs) Everybody get your 5%. Look what I made for you.

(Voices overlapping)

Pam: 5% not 6%, not 4%, but 5%.

(Cell phone alert beeps)

Man: Hey, Oliver, what's up?

Oliver: Hey, I need favor, all right?

Man: Yeah.

Oliver: Can you deliver these to Hope after I text her?

Man: Yeah, no problem.

Oliver: Sweet.

(Cell phone rings)

(Ring)

(Ring)

Hope: Hi.

Liam: I-I-I know I shouldn't be calling you.

Hope: No, you--you shouldn't.

Liam: I just needed to hear your voice.

Hope: Is something wrong?

Liam: Uh, well, I'm not your boyfriend. (Scoffs) Other than that, um... I miss you.

Hope: I miss you, too.

Liam: I think about you day and night, Hope. It's like... (scoffs)

Hope: Yeah, I-I think about you, too, but I-I can't--

Liam: You can't what?

Hope: I can't go on this way. My life is moving in a different direction.

Liam: I understand that. I--yeah. I'll always love you.

Hope: I have to go, okay? Good-bye, Liam.

(Cell phone alert beeps)

Hope: (Sighs) No, Liam.  What?

Man: Hope?

Hope: Um, yeah.

Man: These are for you.

Hope: Wow, uh, thanks. (Chuckles)

Man: I think she liked 'em.

Oliver: Dude, I owe you.

Hope: (Sighs)

Ridge: I think everybody knows why we're gathered here. My son has proven himself these past months to be a valuable asset to our company. I think it's high time that I acknowledge the man that will keep Forrester Creations moving in this positive direction long after I'm gone. I know it was difficult for you to see your sister get 25%. And even though I'm giving you 5% for now, I'm hoping you'll understand the significance, because, my son, you are no longer an employee, you're an owner!

Thomas: (Laughs)

Ridge: Can we have some applause?

Pam: Yes!

Brooke: (Laughs)

Ridge: Congratulations, Thomas.

Thomas: Thank you, Dad, really I mean, not just for the shares, but designing, selling clothes, finding success-- it doesn't matter unless my dad's proud of me, and I know today that, without a doubt, you are.

Ridge: You're damn right I am.

Thomas: Thank you.

Ridge: And I hope this helps reinforce it as well, because your men's line-- the budget for that is back to where it was.

Pam: What? Whoa! Stephanie.

Ridge: Yeah. And as far as the women's Taboo, it's on again.

Pam: (Laughs)

Ridge: I'm moving forward with it.

Pam: Yay!

Eric: Terrific. Terrific, Ridge.

Brooke: (Gasps)

Thomas: So why did you change your mind?

Ridge: Because of you-- giving you this percentage of the company, remembering you're as devote to he success of this company as I am. Your grandfather was right. I've been stifling you, and that's not something I want to do. I believe in you, Thomas. I believe in your commitment to our family and this company. And I believe that you will make me proud.

Brooke: (Quietly) Yes!

Hope: Thank you for the flowers.

Oliver: Thank you for the invite. You sounded kind of mysterious on the phone.

Hope: Oh, sorry.

Oliver: Something you want to talk about?

Hope: Us. Our future. I want you to know where things stand.

Hope: Um, I had a conversation with Liam.

Oliver: I thought you said this was about our future.

Hope: It is. It is. I love him. You know that.

Oliver: But you love me, too, right? (Laughs) It's a tough time right now. A hard time just forgettin' about him. But I want to be there for you.

Hope: (Sighs) Well, I am committed to moving forward with my life.

Pam: There we go.

Ridge: Thank you for helping me see things more clearly.

Eric: That's my duty as your father-- to scare you in the right direction from time to time.

Ridge: Mm, well, just keep it up, okay? Just in case I don't totally appreciate it all the time.

Eric: Thank you.

Ridge: I'd like to make a toast if can, everybody, to my son. I have great faith in you, son-- in you and your new line. I personally can't wait see what you come up with next.

All: (Laughs)

Stephanie: Hear, hear.

Thomas: Cheers.

Brooke: Cheers.

(Glasses clinking)

Steffy: Cheers.

Thomas: Thank you for the acknowledgement, Dad, and just this incredible opportunity. I'm really excited to keep moving forward with Taboo, and to be doing it as an owner, no less. I-it makes it all that much more important to me. I will be taking my responsibilities very seriously. Dad, I know why Forrester Creations has been such a success over the years. And what you said to me in the meeting, it wasn't lost on me. It's style, elegance, class. These are all great traditions of Forrester designs that I will not be departing from. And I promise I will carry on the legacy that you and granddad have established. I'll need Brooke's help, of course.

Brooke: (Chuckles)

Thomas: (Chuckles) And--and yours, Dad, and grandfather's. (Sighs)

Ridge: Just don't forget that Taboo is yours. Stick to the Forrester tradition without compromising your vision. You are a designer. You are the future of this company.

(Glasses clink)

Eric: Hear, hear.

Brooke: Hear, her,

Stephanie: Hear, hear.

Hope: (Sighs) Um... I would like to give us another chance.

Oliver: That's what I've been hoping for ever since the night of that party.

Hope: I forgave you for that. You know that's not an issue, right? I mean, you know that I-- I wasn't with Liam out of spite.

Oliver: I know. I know. It's obvious to anybody that--that what you have with Liam-- what you had with Liam-- is, uh, isn't just a rebound.

Hope: I still-- I still can't believe that all of this happened-- you know, that he could sleep with her, and then do it again willingly. I mean, could you imagine doing that? I-- of course not, but... you're not having a baby with her, so...

Oliver: At the end of the day, that's what matters, right? You care deeply about-- about two people, and... only one of us is tied to Amber for the rest of his life.

Hope: Yeah.

Eric: Thomas is, uh, meeting us here, right?

Stephanie: Yes.

Thorne: It may take a little bit. Looked like Ridge was pouring more champagne when we left.

Eric: Well, that wouldn't surprise me at al. There's a lot to celebrate.

Stephanie: Hardly.

Eric: Oh, come on. Ridge finally came to his senses.

Thorne: You have to admit, Mother, the women's line is a smart move.

Stephanie: I don't think so.

Steffy: Dad already made his choice. He wanted to end the line.

Stephanie: Yeah.

Steffy: And I-I know Thomas was hurt about it, and I completely understand that he wants to make his mark and prove himself, but grandma's right. Taboo is not suitable for our company. It doesn't fit our image.

Stephanie: They can pretend all they want. There is nothing classy or elegant about it, and there never will be.

Steffy: Oh, exactly, because Brooke is involved. This whole campaign is about their sick attraction to each other. You know, Thomas likes to complain about who I find attractive, but he is the one grossing out the clientele. You know, the idea of Brooke seducing Thomas-- that may have had a few magazine covers, but people really don't want to think about them actually being together. And if we keep promoting Taboo, that is what we're asking our customers to do. Look, I don't care what dad says. He's gonna regret backing the line.

Brooke: Cheers. (Giggles)

(Glasses clink)

Thomas: Cheers. (Laughs) You mean you didn't know?

Brooke: No, I didn't know. I can't believe you didn't even give me a hint.

Ridge: Well, you love surprises.

Brooke: I do.

Ridge: Especially the good ones.

Brooke: Yes. The good ones. Thank you.

Thomas: (Sighs)

Brooke: You know, this is just what the company needs, what the family needs.

Thomas: Wow, days like this, it really get me going. It gets me fired up.

Ridge: Motivated, huh?

Thomas: Yes, yeah. You bet.

Ridge: To sit.

Thomas: Huh?

Ridge: For about 15 hours or so.

Thomas: Uh... oh, you--you mean, like, you want me to get to designing? 'Cause I'm ready. I'll--I mean, I'll sit down at my easel, and won't move until I get a design ready for you.

Ridge: Well, you can pack a sketch pad, but probably not an easel.

Brooke: Pack? (Chuckles)

Thomas: What?

Ridge: Oh, didn't I mention? You two are going to Australia today.

Thomas: Are you kidding me?

Brooke: Australia?

Ridge: You're gonna do the official announcement for the Taboo women's line from Sydney. The press down there are begging for an exclusive.

Brooke: (Giggles)

Ridge: The opera house in the background is gonna be gorgeous. Everything's all set. The jet is actually fueling up as we speak. I'm just full of surprises, aren't I?

Brooke: (Laughs) What?

Thomas: Wow.

Brooke: Yes, you are.

Oliver: I feel like this is meant to be, you and me.

Hope: (Sighs) Oliver, if I could just flip a switch, you know, then--

Oliver: I'm not expecting you to. I mean, you're still... you're still in love with him. And know is gonna take some time, but you are coming back to me. I said you would. You know it. Now Liam came into your life when things were crazy with us right? And--an you fell for him hard.

Hope: Yeah.

Oliver: And it's-- it's tough for you to just turn away from him, but--but you're doing it, right?

Hope: Mm-hmm.

Oliver: You're lettin' him go he--he's a dad. You're--you're lettin' him figure things out with Amber, and--and meanwhile...you're giving me another chance. That's all I want.

Hope: (Sighs)

Oliver: I've waited for you. And I know things are gonna work out for us again.  I have loved you since the moment we met. You know that.

Man: I hope you didn't promise your daughter a stuffed kangaroo.

Man: What?

Man: Come here. Take a look at our flight path. You see that low pressure system building?

Man: Oh, holy smokes.

Man: Better call Mr. Forrester and see what he wants to do.

Man: Yeah.

Ridge: You should go pack.

Brooke: Yeah. I really should.

Ridge: I'll miss you, Logan.

Brooke: Not more than I'll miss you.

(Telephone rings)

Brooke: Don't answer it.

(Ring)

Ridge: It's my private line.

Brooke: I know. I'm about to go halfway around the world on a plane.

(Ring)

Brooke: So whoever it is can wait.

(Ring)

(Ring)

(Ring)

Pilot: He's not picking up.

Pilot 2: You gonna leave a message?

Pilot: (Sighs) Nah.  Look this trip is for some major announcement they’re making out of Sydney tomorrow. It’s a big deal.  We’ll keep an eye on the storm, we can fly around it.  We’ll get them to Australia today.  There’s nothing we can’t handle.  Come on, let’s get some coffee.

Back to The TV MegaSite's B&B Site

Try today's The Bold and The Beautiful short recap, detailed update, or best lines!

FEEDBACK

We don't read the guestbook very often, so please don't post QUESTIONS, only COMMENTS, if you want an answer. Feel free to email us with your questions by clicking on the Feedback link above! PLEASE SIGN-->

View and Sign My Guestbook Bravenet Guestbooks

HELP SUPPORT THESE GREAT CAUSES!


Stop Global Warming!

Click to help rescue animals!

Click here to help fight hunger!
Fight hunger and malnutrition.
Donate to Action Against Hunger today!

Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

Click to donate to the Red Cross!
Please donate to the Red Cross to help disaster victims!

Support Wikipedia

Support Wikipedia    

Save the Net Now



Help Katrina Victims!

Main Navigation within The TV MegaSite:

Home | Daytime Soaps | Primetime TV | Soap MegaLinks | Trading