[an error occurred while processing this directive] AW Transcript Thursday 8/21/03 [an error occurred while processing this directive]
[an error occurred while processing this directive]

Another World Transcript Thursday 8/21/03

[an error occurred while processing this directive]

Provided by Suzanne
Proofread by Ebele

Mac: Would you like to dance, darling?

Rachel: No.

Mac: Feel all right?

Rachel: I feel fine. It's just it's so hot in here.

Mac: Yeah, but it was a real nice party, wasn't it? I just wish Amanda could've joined us.

Rachel: Don't talk about Ama -- ow.

Mac: What is it? Rachel, your hand's all swollen. What did you do to it?

Rachel: I didn't do anything. That plant outside.

Mac: What?

Rachel: Nothing.

Mac: Does--does that hurt?

Rachel: [Gasps] No.

Cass: This is just like old times, isn't it?

Felicia: Except you're not wearing a dress.

Cass: Oh, maybe later if you're lucky.

Felicia: Yeah, right.

[Laughing] Cass: Whoa! Warn me before you do that.

[Laughter] Amanda: "Arrogant pig." [Scoffs] keep me waiting.

[Amanda gasps] Sam: You?

Amanda: You? What are you doing here?

Sam: This is my office.

Amanda: You mean you're the one interviewing for the runner's job?

Sam: Yeah, that's right. What're you doing here?

Amanda: I'm the one you're interviewing.

[Babies crying] Victoria: Oh, look. Oh, my goodness. Oh, they're so teeny.

Jamie: [Laughs] Two girls.

Victoria: Two girls. So beautiful. I don't know how anyone could ever wanna separate these.

Jamie: Thank you, nurse.

Jamie: Good-bye, little fella. Hey, look what the stork flew in.

Lisa: Beautiful. Did you deliver them?

Jamie: Yeah, it's my first twins.

Lisa: That deserves a reward.

[Kissing] Lisa: Congratulations.

Jamie: Thank you. Oh, oh, wait, come here. Vicky, I would like you to meet Lisa Grady.

Victoria: Hi, Victoria Hudson, Vicky.

Lisa: Hi.

Jamie: Vicky is Michael and Donna's daughter.

Lisa: Oh, it's nice to meet you. Those babies were so beautiful!

Jamie: A little premature, but they're gonna be just fine.

Lisa: They're gonna be great! You did a good job, Dr. Frame. J

Jamie: Thank you.

Victoria: Well, you might know something about delivering babies, but he doesn't know anything about fixing cars.

John: Mike, I want you to drop whatever you're doing and-- Ahem, well, I--I guess I could see what you're doin'.

Michael: Hey, wait a minute. John, you wanna talk? Huh?

John: No, it's just that, well, I, uh, I'm sorry.

Michael: No, come on, man, what'd you wanna talk about?

John: Just things. No. It was a stupid idea.

Michael: No, it wasn't. It wasn't a stupid idea at all, man. Look, I--I--I-- I wanna talk to you.

Donna: Michael, I can go.

John: No. No, you stay. Finish what you started.

Michael: I want you to know uh...It was a really terrific speech you gave tonight. Think it, uh, moved a lot of people... And it took an awful lot of guts to do that. I mean, I know how hard it was for you to talk about the past.

John: You don't know the half of it.

Michael: What--what do you mean?

John: Sorry. Sorry about breakin' up the party.

Michael: Hey, John, wait a minute. You wanna talk?

Sam: You were applying for the runner's job?

Amanda: That's right.

Sam: I thought they only hired inside the company.

Amanda: I work here.

Sam: You do? That's strange.

Amanda: Why?

Sam: Well, last time I saw you, you were parkin' cars.

Amanda: So were you.

Sam: Ahem. You're Caruthers, right?

Amanda: Ashton. I told you that the last time I saw you at Mary's Place.

Sam: Right, I forgot.

Amanda: Wonderful.

Sam: So, Miss Ashton--

Amanda: Mandy.

Sam: What makes you think you're qualified for the runner's position?

Amanda: Oh, well, running after cars, running after layouts, what's the difference?

Sam: If you don't know the difference, you should go back to parkin' cars, Miss Ashton.

Amanda: Mandy. I was joking.

Sam: Well, we take our work very seriously around here.

Amanda: I showed up on time for this interview.

Sam: My hours are very erratic.

Amanda: I can stay as long as you do.

Sam: You'd be expected to. Look, let me level with you, I got off on kinda the wrong foot around here. People are watching me very closely.

Amanda: I know the feeling.

Sam: If I hire you, you're my responsibility. I can't afford any more foul-ups.

Amanda: I won't disappoint you. I want this job.

Sam: Why?

Amanda: I think it would be very interesting and exciting. Publishing.

Sam: This job has a lot of pressure attached.

Amanda: I thrive under pressure.

Sam: It can also be very boring.

Amanda: Typing, filing boring? You must be joking.

Sam: It soun-- it sounds like you do a lot of everything.

Amanda: What I don't know I'll learn. So when do I start?

Sam: I do have another girl to interview.

Amanda: She left.

Sam: She did?

Amanda: Well, she got tired of waiting for you. Obviously she's not very patient.

Sam: That's too bad, she's got all the right requirements. She's also been in the company for 6 months.

Amanda: Really?

Sam: Yeah, she's also got very good recommendations. Do you have recommendations?

Amanda: Recommendations?

Sam: Yeah, references, do you have them?

Amanda: Tons. What do you need?

Sam: I need someone in a high position at Brava who'll vouch for you. Do you know anybody who'll do that?

Jamie: I was having a little bit of car trouble, she won't let me forget about it.

Victoria: Well, he was so anxious to get here, he flooded his engine.

Lisa: I thought only girls did that.

Jamie: Oh, now give me a break, I did have a couple of things on my mind.

Victoria: Well, heaven forbid he would ever have triplets. His whole transmission would fall out.

Lisa: That father must be so proud. Imagine twins?

Jamie: Let's take a look at 'em, want to?

Lisa: Yeah!

Jamie: Ok. Vicky, I'm sorry, I wasn't even thinking--

Victoria: Uh, no, it's ok, um, when you mentioned a father, I thought of Michael.

Jamie: Vicky's a twin herself.

Lisa: You are? Well, then you could give these girls some pointers.

Victoria: I didn't grow up with my sister.

Lisa: Oh.

Jamie: You mentioned you were having troubles, problems.

Victoria: Uh, typical father- daughter stuff, nothing major. I've gotta get going.

Jamie: Thanks for the ride.

Victoria: You'll get my bill in the mail. Uh, nice meeting you, Lisa.

Lisa: You, too. Is something wrong?

Jamie: Well, it's a long story. [Telephone ringing] Anyway, I haven't given you a proper hello yet, so come here.

Nurse: Dr. Frame?

Jamie: Hmm?

Nurse: Call on line one.

Jamie: Thank you. Dr. Frame.

Mac: Jamie, I'm glad I was able to reach you. It's your mother.

Jamie: What happened?

Mac: I'd like you to take a look at her. [Laughter] she's in a bad way.

Rachel: No, I'm not.

Mitch: Come on, put your hand in here.

Rachel: [Gasps] this is freezing.

Mac: You'll understand when you see her.

Jamie: Just tell me what happened.

Mac: Oh, I don't know, I think maybe she sprained her hand.

Jamie: Why are you laughing, then?

Mac: [Laughs] you'll see. How's the hand feel?

Rachel: It's fine--aah. It feels perfectly fine, I can't even feel it at all.

Mac: I don't doubt that.

Rachel: This is ridiculous, you know.

Mac: Can you move it at all? Yes.

Rachel: I don't feel so good.

Mac: Uh-oh. Would you help me get her to the elevator, please, Mitch?

Rachel: I can get to the elevator, I can--you don't have to do this, I'm perfectly capable of getting to the elevator all by myself.

Mac: I--I just wanna make sure that Jamie has a look at it.

Rachel: Jamie's a nice kid. Jamie's a nice kid, don't you think?

Mac: I think I can take care of her now.

Rachel: Bye.

Mac: I'm not sure.

Rachel: Bye. I think Jamie's a ni--

Felicia: Oh, God.

Cass: Oh, yes.

Felicia: Oh--hi. How are you?

Cass: Uh-oh. Caught red-handed. What's it gonna be at dawn, Mitch, pistols or zoom lenses at 20 paces?

Felicia: Uh, listen, uh, would you like a drink maybe?

Cass: Uh, that was going to be my next suggestion, yeah.

Felicia: We were just dancing.

Mitch: I know.

Felicia: Don't be angry.

Mitch: Well, I'm not.

Felicia: Oh...Yes, you are, but Cass and I, we're just good friends, that's all.

Mitch: I know that.

Felicia: I mean, what's a little dance among friends, right? For old times' sake, for friendship?

Mitch: For Pete's sake? I don't care.

Felicia: Yes, you do.

Mitch: I do not.

Felicia: I understand.

Mitch: Did I say anything?

Felicia: You didn't have to, I can tell by the look on your face.

Mitch: You can dance with anyone you want to, and that includes Cass.

Felicia: Yeah, well, then what was that look on your face?

Mitch: Disappointment.

Felicia: Why?

Mitch: Because I haven't had a chance to dance with you.

Felicia: Oh. Well, I was saving the last dance for you. Where were you anyway?

Mitch: I had an errand.

Felicia: What errand?

Mitch: You ask too many questions.

Felicia: Does it have something to do with me?

Mitch: Maybe, but no more questions.

Felicia: When do I find out?

Mitch: Maybe later.

Cass: Extra dry, twist of lemon, stirred not shaken.

Felicia: Oh, thank you, for me. You know, you know me too well.

Cass: [Laughs] yes, I do. Mm, what a night! I mean, except for the robbery, everything has gone perfectly. I'm sorry to hear about that, Mitch.

Mitch: Those things happen.

Cass: Even at the Love Tower.

Felicia: Listen, despite what happened tonight, it really is so good to see you back to yourself.

Cass: Well, I have you to thank for that. Creating a foundation for Kathleen was a great idea. I never would've thought of it.

Felicia: Well, she's somebody that should never be forgotten.

Cass: Future's lookin' good. I never thought I'd be saying that.

Mitch: Pretty quick recovery.

Felicia: Everyone is delighted that you're feeling so much better. Everyone.

Amanda: Julie Ann will give me a reference.

Sam: Mr. Cory's secretary?

Amanda: Yeah, I've been working on and off in his office.

Sam: Well, great, then I'll just ask Mr. Cory.

Amanda: No.

Sam: Excuse me?

Amanda: Um, well, that is, I don't really know him all that well.

Sam: That's strange.

Amanda: Not really. I haven't worked here that long.

Sam: No, what I mean is why do you wanna work for me in the Art department if you could work for the head of the company?

Amanda: Why do I wanna work in the Art department if I can work for the head of the company?

Sam: Yeah, I just asked that.

Amanda: Because the Art department is creative and energetic just like me. That's why I think I'd be perfect for this job. So when do I start?

Sam: Soon as I see your resume .

Amanda: Resume.

Sam: Yeah, I'll have, uh, personnel pull it on Monday.

Amanda: No, I'll get it for you.

Sam: Whatever. I guess that's it, Miss Ashton.

Amanda: Mandy. You're staying?

Sam: Yeah, I've got some work to do.

Amanda: Could I help?

Sam: No, that's ok, thanks.

Amanda: Well, I could clean up. I mean, look at this mess.

Sam: No, look, I like it messy, it's ok. It's late, Miss Ashton.

Amanda: You're sure there isn't anything that I can--

Sam: Yes, I'm sure. Good night.

Amanda: Good night...Sir.

Sam: Wait, uh, there is something you can help me with. Do you know a decent pizza joint in town?

Amanda: Gino's. Gino on Dominic's.

Sam: Great, thanks.

Amanda: If you want, I can hang around--

Sam: No, that's ok, I'll, uh, pick something up on the way home. Good night.

Amanda: Good night.

[Door closes]

[rings] Julie Ann: Hello?

Amanda: What're you doing there? I thought you were gonna meet me in the car.

Julie Ann: Well, you were late and I was tired.

Amanda: I don't care how tired you are, you have to meet me at Gino's now. It's an emergency.

Michael: [Sighs] look, honey, I know that John meant well--

Donna: Well, of course.

Michael: It's just he broke my stride, you know, but I think that if you played your cards right--

Donna: Oh, yeah, you might still be interested?

Michael: Oh, I definitely am interested.

[Moans]

[door closes]

[moans]

Peter: Uh-oh. Sorry.

Michael: You should be, Peter.

Peter: [Laughs] I was actually lookin' for John.

Michael: Well, he's around here somewhere.

Peter: What an interesting voice he has.

Michael: Mm-hmm, we were thinking of booking him into the Fillmore East.

Peter: Ha ha ha ha ha. Actually, no, he was really rather effective tonight, Michael.

Michael: Mm-hmm. Yeah, he was.

Peter: Uh-huh.

Michael: Rather. Aren't you tired? Aren't you-- wouldn't you just love to go to sleep right now?

Donna: Oh, I would. I am so sleepy, let's go.

Michael: Absolutely.

Peter: Did you raise a lot of money for the veterans?

Michael: As a matter of fact, Peter, we did. Yeah, I'm very proud of that.

Peter: Ahh.

Michael: So, good night, Peter.

Donna: Night.

Peter: Oh, come on, you two, stay and have a nightcap with me, huh? Besides, what else have you got to do?

[Door closes] Victoria: Um...You're here.

Donna: Well, yes, of course. Where have you been? You left the party so early.

Victoria: Well, Jamie's car broke down, so I took him to the hospital.

Michael: Wait a minute. How did you take Jamie to the hospital? You don't have a car.

[Donna sighs]

Peter: Uh, Vicky, what'd you think of your uncle John tonight, huh? I mean, he's not exactly Dylan, but I thought he was--

Michael: Just hold on a second, Peter. Uh, Victoria, how did you give Jamie a ride if you don't have a car, and this wouldn't by chance have something to do with that red sports car in the driveway, would it?

Donna: Michael, I can explain.

Michael: Well, why don't we let Victoria explain?

Victoria: What is the big deal?

Michael: You don't have any money, young lady.

Donna: Michael, I bought it for her.

Michael: You--Donna, I thought we had discussed teaching her some responsibility.

Victoria: A car is a responsibility.

Michael: Not if you don't buy it yourself.

Donna: But she needs a car, Michael.

Michael: Honey, she had a car, and she sold it in Las Vegas to pay off part of her debts. Look, Donna, I can't believe this is the way you reward that kind of behavior.

Peter: Michael, come on. Everybody is entitled to make a mistake sometimes.

Michael: Peter...if they're willing to learn from their mistakes, they're entitled to make their mistakes.

Peter: Well, unfortunately not all of us have attained your level of perfection.

Michael: Peter, I earned everything I've gotten.

Peter: Yes, we know, we know, and you keep reminding us all of that fact.

Michael: Peter.

Peter: Including your own daughter.

Michael: Just lay off, Peter, or I swear--

Victoria: Stop it! All of you, just stop it! I am so sick and tired of all this fighting. Donna, take your car and take your money. I don't want anything from any of you.

Rachel: Mac, let me go, I'm perfectly capable of walking in here all by myself.

Mac: I'm just trying to help a little bit.

Rachel: Hi, darling.

Jamie: Mom, you--you look--

Rachel: I'm not drunk.

Jamie: Never crossed my mind.

Rachel: I don't drink. You know that and Mac knows that.

Jamie: I know, yes.

Rachel: What?

Mac: Why don't you show him your hand, darling?

Rachel: My hand is perfectly fine.

Jamie: Oh, my, it's all swollen. Any pain?

Rachel: I don't feel a thing.

Jamie: I don't doubt that.

[Laughter] Lisa: Rachel, how about some coffee?

Rachel: No, oh, coffee would keep me up all night.

Lisa: Well, why do--hi, why don't you sit down over here?

Jamie: Why is she drinking tonight?

Mac: Uh, I don't know, I think it's--it's tension, she and Amanda.

Rachel: What?

Mac: Nothing, darling, I'm just wond--just wondering where Amanda is, that's all.

Rachel: Oh, I know where Amanda is. Not here, that's where she is.

Jamie: I don't get it.

Rachel: Oh, wha--I don't get it either. You know, you young people, you just could drive somebody to drink.

Donna: I better go talk to her.

Michael: No. No. No. No. No.

Peter: Happy now, Michael?

Michael: No, I'll tell you what would make me happy, Peter--

Donna: All right, wait a minute, stop it, both of you! I mean, why do you think Victoria ran out of here?

Michael: Donna, I have a perfectly good reason to be angry.

Peter: It's only a car.

Michael: Only a car that cost as much as my mother's farm!

Peter: Well, don't you think Vicky's worth that?

Michael: Look, just stay outta this, Peter!

Peter: I thought we were just all supposed to be one big happy family according to you.

Donna: That is what Michael wants.

Peter: But no dissenting opinions, eh?

Michael: Look, Peter, I'm gonna handle my children the way I see fit. I happen to know what's right for them.

Peter: How curious. That's what daddy always used to say. Isn't that right, Donna? See you all in the morning.

Michael: [Sighs] why didn't you tell me about the car, Donna?

Donna: I was going to.

Michael: When?

Donna: Michael, you've had so much on your mind.

Michael: Now come on. You held out on me, that's almost like lying.

Donna: I'm sorry.

Michael: Donna, since when do we have secrets from each other?

Donna: It wasn't like that.

Michael: Well, then why don't you tell me what it was like?

Donna: All right. I raised Marley, and I took care of Victoria a long time before you ever came back, and I'm just not used to asking your permission if I wanna do something or give them something.

Michael: Hey, look, I understand that, but that's not the point. The point is that we've gotta talk these things over.

Donna: I know that.

Michael: I wanna be included in decisions that have to do with my daughters. I am their father.

Donna: Michael, it-- it has been so difficult for Victoria lately. I just wanted to show her how much I love her.

Donna: Fine, then tell her how much you love her. Don't try to buy her affections.

Donna: You don't understand!

Michael: Well, then tell me! I mean, what I understand is that you and Victoria have not been getting along too well lately.

Donna: I just bought her a car, that's all.

Michael: Is there some other reason? Is there something goin' on here I don't know about? Is there some other reason you bought her that car?

Donna: I told you why I bought her that car. [Sighs] I just wanted to show her how much I love her.

Michael: Honey, then write her a poem. I mean, that car cost a lotta money.

Donna: Michael, I don't wanna lose her.

Michael: Honey, what makes you think you're gonna lose her?

Donna: Well, she left one time. What makes you think that she's going to stay here?

Michael: Donna, come on, you can't bribe her into staying.

Donna: I wasn't trying to bribe her!

Michael: Donna, she-she's not gonna leave for the same reason that John is not gonna leave here.

Donna: What?

Michael: Family. Both of 'em have not had a family for years. They need us.

Donna: Michael, I heard her telling Bridget that she felt cooped up here, that there was no way for her to get out.

Michael: Well, then in that case she can borrow a car, ok?

Donna: Why? Why should she have to do that?

Michael: Donna, because she's gotta learn that life is not just handed to you on a silver platter.

Donna: Michael, she knows that! She didn't have either one of us for 18 years.

Michael: Aha. So this is about feeling guilty, huh?

Donna: Yes. Yes, that's what it's about and--and you know, there's something else. I don't think Victoria is very happy working for you.

Michael: Well, why not?

Donna: Because she--she hears about all of your problems, and it upsets her.

Michael: Well, they upset me.

Donna: I know, I know, but she cares so much about you, she worries so much, that-that's why I wanted her to have the car. I just wanted her to go out and have some fun.

Michael: Look, I--I understand that, but I don't think giving her a car is the way to solve that particular problem. Honey, I think it just--it just glosses over the issue. It's gonna make her think that we don't really wanna know what's going on with her... And we do.

John: Hi.

Victoria: Ugh, don't go in there. They're arguing.

John: About what?

Victoria: Me.

John: You wanna talk?

Jamie: Oh, now, come on, mom, you've always had your own affectionate little rows with Amanda.

Rachel: I don't like rows, though. I don't like them when they're affectionate or any other kind of rows.

Mac: [Laughs] I think what he means is that you and Amanda have the same relationship as you and Ada.

Rachel: But I get along perfectly fine with mom. She just drives me crazy.

Jamie: [Laughs] you see? Did I ever tell you the story about Amanda's birthday party? For her fourth birthday party, she wanted chocolate bunnies on her cake, and mom insisted on these candied roses, so Amanda retaliated by sitting on the cake and saying, " no rabbits, no roses."

Mac: And they made up by eating all the rabbits and all the roses.

Rachel: Ugh, don't talk about food, ok?

Jamie: Give me your hand. I'm going to bandage it now.

Rachel: I don't want a bandage.

Jamie: Well, you're going to get a bandage because you have a sprain. How'd you do this anyway?

Rachel: I was talking to a plant.

Jamie: What?

Rachel: All I'm trying to do is make sure that everything goes fine for everybody.

Mac: A plant, Rachel?

Rachel: Mac, you shouldn't have let her work for you. She ought to be in college.

Mac: What do you want me to do, honey? Tie her up and drag her off to college?

Rachel: That's an idea.

Jamie: Look at it this way, mom. What kind of trouble can she get into working for Mac?

Rachel: Oh, boy.

Jamie: Does this hurt?

Rachel: More than you know.

Jamie: Would you like a painkiller?

Rachel: No.

Lisa: Oh, by the way, Mac, I love the new "What's Happening?" Section. You really jazzed it up.

Mac: Thank you, but it actually was the new layout man we have. Someone Rachel found.

Rachel: Ow! Boy, the pain in my head is just splitting, you know? One--one half is going that way, and the other half is going this way.

[Mac and Jamie laugh]

Julie Ann: This had better be good.

Amanda: It is.

Julie Ann: So what do you need me for?

Amanda: To help me put together a resume.

Julie Ann: [Laughs] well, that should be easy.

Amanda Cory: Experience: None.

Amanda: Mandy Ashton: Experience: Plenty. And it's all right here.

Julie Ann: What is this?

Amanda: Resume. I filched the best from the files.

Julie Ann: Why? You had an interview with Sam Fowler, and he needs a resume?

Amanda: He's so demanding, you wouldn't believe it.

Julie Ann: So what do you want to work with him for?

Amanda: Because he's so demanding... And dreamy.

Julie Ann: You're crazy.

Amanda: How about this? "Studied graphic arts at the Art Institute of Chicago for four years."

Julie Ann: Well, great, except that would make you 14 when you started.

Amanda: So I'm older. Age: 22. Listen to this. "Angela has an excellent eye for color and detail. She would make an asset to any Art department." Angela must be a hell of a girl. This is a great reference.

Julie Ann: You got me here at 11:30 to counterfeit a resume ?

Amanda: And to eat pizza.

Waiter: Mangia.

Amanda: Our alibi for when Sam shows up.

Julie Ann: He's coming here?

Amanda: Well, he asked me where he could get a good pizza, so what do you think I told him? See, the whole idea here is to be cool. When he comes in, I'll just, you know, casually get up and mosey towards the counter like I'm going to get some extra hot red peppers or something, and I'll turn around and I'll say something-- Sam! Hi. Fancy meeting you here.

Mitch: I believe you promised me a dance.

Felicia: Oh, wait a minute. You promised me a surprise.

Cass: Anyone for a friendly game of poker?

Felicia: Here?

Cass: No. This is Wally's weekly game. Strictly legit.

Mitch: I'll pass.

Cass: Well, if we get into trouble, I'll know whom to call.

Felicia: Yes. 911. Mitch and I are off-duty tonight.

Cass: Well, if you change your minds, you're more than welcome to join us.

Mitch: We won't.

Felicia: Mm-mmm.

Cass: Thanks a lot for tonight, my friend.

Felicia: You're welcome, my friend.

Cass: Good night.

Felicia: Good night.

Mitch: Music?

Felicia: Surprise first.

Mitch: Dance first. Ok. This is for you.

[Felicia gasps] Felicia: Mitch. Oh, this is so beautiful.

Mitch: Unfortunately, it's not exactly like the first one.

Felicia: What first one?

Mitch: The one that was stolen.

Felicia: Tonight? From your room?

Mitch: I should have never left it in the box of photographs in the first place.

Felicia: I just don't know why anyone would take a box of photographs. Oh, I'm sorry. I know how much they meant to you.

Mitch: Well, not as much as the bracelet. I mean, after all, that was for you.

Felicia: Is that where you went? You missed the party to go buy me this?

Mitch: Well, I'm not big on parties anyway.

Felicia: Mitch. I love this.

Mitch: Well, I thought it would look good on you. It does.

Felicia: Why did you buy me this? It's not my birthday or anything.

Mitch: Just a gift.

Felicia: It's pretty glittery. I mean, that's not really like your taste.

Mitch: But it's like yours. And then that I like everything about you.

Felicia: [Laughs] well... I think that I would like that dance now, Mr. Blake.

Amanda: Small world, isn't it?

Sam: What is this? A cliché contest?

Amanda: You know, ever since you mentioned pizza, I've just had the worst craving.

Sam: Yeah? Well, I'm kind of glad I ran into you.

Amanda: Are you?

Sam: Yes. I have something to ask you. Why did you write "arrogant pig" on my drawing board?

Amanda: Somebody did that?

Sam: Yeah. You were awfully angry when I got to my office.

Amanda: It's because I'm serious about my work.

Sam: And you were alone in my office.

Amanda: I had the dedication and the courtesy to wait for you. Now that should tell you something about my character.

Julie Ann: Mandy's quite a character.

Sam: You're...

Julie Ann: Julie Ann. Mr. Cory's secretary. We've met.

Sam: Right. Sam Fowler.

Julie Ann: Glad to know you.

Amanda: Julie Ann can give me a great reference... Can't you?

Sam: Totally unsolicited, I suppose?

Julie Ann: Mandy's a very energetic worker.

Sam: Yeah. She's long on energy and nerve.

Amanda: That's good, isn't it?

Sam: I'm looking for someone who's capable.

Julie Ann: Well, who needs his stupid job anyway?

Amanda: I do.

Julie Ann: What--what are you doing?

Amanda: He wants capability, I'll give him capability.

Michael: Honey, Victoria's problems with us is not going to end until she learns to open up, to trust us.

Donna: I know that. I have tried to get through to her, but she puts up this wall.

Michael: Well, you know Vicky. She dares people to love her.

Donna: Michael, that's why I bought her the car. I was trying to prove to her how much I loved her.

Michael: Donna, all that proves is that you have money.

Donna: Well, we can't take the car back.

Michael: Sure, we can. Why not? Just take the car back and let her buy her own.

Donna: It was my mistake, Michael, not Victoria's. Don't punish her.

Michael: [Sighs] Oh, Donna. You really backed me into a corner here.

Donna: You should have seen the look on her face when I gave her this key.

Michael: I'd wish I'd been there. Ohhh--

Donna: Please? Please let her keep the car?

Michael: Ok. Ok, she can keep the car. One condition.

Donna: What? Anything.

Michael: No more secrets, all right? I mean, you want to do something like this--you get the urge to do anything like this again, you come to me, we talk about it together first, ok?

Donna: I promise. I promise.

Michael: Promise? I mean, I don't want to come home one afternoon and find a new Winnebago in the driveway--

Donna: All right, all right, all right. No, you won't, I promise you.

Michael: [Sighs] ok. Well, I guess I better go take a look at this mortgage on wheels, ey? Hmm? Ahem.

Victoria: I shouldn't have let Donna give me that car.

John: Why? It's great.

Victoria: Too many strings attached.

John: What kind of strings?

Victoria: Now I shouldn't be talking to you about Donna.

John: Why not?

Victoria: Oh, yeah. Why not? Donna wants everything to be just fine.

John: And it isn't?

Victoria: When she can't have something any other way, she just...buys it.

John: You're awfully hard on her.

Victoria: I know her.

John: She loves you.

Victoria: [Chuckles] that's what she says.

John: If it's one thing I know about Donna, she doesn't say that unless she means it.

Victoria: Is that what you think?

John: I know she loves you.

Victoria: Well, you've known her a lot longer than I have, haven't you? What was she like?

John: When?

Victoria: When she was my age.

John: She was the most...

Victoria: The most what, uncle John? Why don't you just say it? Were you going to say she was beautiful?

John: Everyone said that.

Victoria: I asked what you thought.

John: I don't judge people by what's on the outside. I go by what's in here.

Victoria: Yeah, well, sometimes I think Donna doesn't have anything in there.

John: Don't say that about her. She's...

Victoria: Beautiful?

John: On the inside... Yes.

Victoria: Well, on the outside, she's not too bad either, is she?

John: No, she's pretty fair, but why don't you ask Michael about that? He's the one who would really know, isn't he?

Donna: Michael... I am sorry. I am.

Sam: I didn't order that.

Waiter: Somebody bought it for you.

Sam: Who?

Waiter: I'm not supposed to say.

Sam: Never mind. I think I know.

Amanda: Like I was saying the other day... if you take the, uh, detail and beauty of the classics and combine it with the color of the impressionists and the strong line of the cubists and apply it to graphic design and architecture, one would end with the most incredible--

Sam: Trash.

Amanda: Oh, Sam. I didn't even see you there. You know, once I get started talking about art, the whole world just seems to fade away.

Sam: I think this is yours.

Amanda: I didn't order a beer.

Sam: It's not going to work, Miss Ashton.

Amanda: Excuse me?

Sam: The beer and the bull about art-- give it a rest, will you?

Julie Ann: Temper, temper.

Amanda: That man is so... infuriating.

Julie Ann: So why do you want to work for him?

Amanda: Because I said I would, and I will. I'll show you, Sam Fowler.

Jamie: There we go. All done.

Rachel: This looks ridiculous. Ow.

Mac: The hand?

Rachel: No, my head. I promise I'm not going to go drinking again.

[Mac laughs]

Rachel: Oh, boy. Oh, I'm sorry I kept you so long.

Jamie: Oh, nonsense.

Rachel: Lisa, where'd you go?

Lisa: Here. Good night.

Rachel: Good night. Good night--oh, you're coming with me.

Jamie: And no karate for a couple of days.

Rachel: That wasn't funny. It wasn't even a little bit funny.

[Mac laughs]

Jamie: I am so...beat.

Lisa: Well, you've had a long day.

Jamie: Oh, boy. I couldn't believe it when my car wouldn't start.

Lisa: It's a good thing Vicky was there to drive you.

Jamie: Yeah, really.

Lisa: Listen... Did I say something wrong to her before?

Jamie: Well... when she was born, her family, um... kept her sister and gave her away.

Lisa: That's awful.

Jamie: Yeah. She's back with her family now, but she's having problems with Michael. [Chuckles] I have never seen my mother like this before. [Laughs] she's pretty funny. Ohh. I'm just going to relax here for a second. This feels so good.

Lisa: Are you hungry?

Jamie: Mmm.

Lisa: I could make us dinner at--at the apartment. Jamie? [Sighs] I love you, Dr. Frame.

Donna: It is a nice car, isn't it?

Michael: Yeah, it's too nice.

Donna: All right. I know I was wrong.

Michael: Hey, look, Donna, the only thing I was trying to tell you was we should talk about these things together.

Donna: I know.

Michael: Donna, I want to trust you.

Donna: Michael, you can still trust me. I love you so much. I just wanted tonight to be so beautiful.

Michael: Yeah. It's late, Donna.

Victoria: He really does love her.

Michael: Come here, you.

Victoria: Oh, Michael. Oh, Daddy!

Back to The TV MegaSite's AW Site

[an error occurred while processing this directive]

Main Navigation within The TV MegaSite:

Home | Daytime Soaps | Primetime TV | Soap MegaLinks | Trading